Alla inlägg den 19 november 2008

Av BD - 19 november 2008 21:45

Okej, vi åkte till Finland på kryssning. Som alltid har man en del fördomar gentemot resemålet. Det kan vara att tyskar är fula eller att finnar är bleka, ja ni förstår. Absolut ingen känsla för nyanser. Men den största fördomen jag har gentemot vårt grannland i öst är inte deras påtagliga brist på den chokladfärgade nyansen och inte heller det faktum att jag inte kan hålla mig allvarlig för en sekund när dom pratar finlandssvenska med mig, nej den främsta fördomen ligger i deras totala förkärlek för Mumin. Visst, jag gillade Mumin som barn. Eller, jag hyste inget avsky mot honom i alla fall. Sagorna var ganska trevliga. Så mycket love vettefan om det var egentligen.


Poängen är i det hela är att min fördom gentemot finnar är att de hela tiden omger sig av saker som har en direkt koppling till Mumin himself. Dom gillar den där varelsen. Han är deras maskott. Representant för ett helt land. Efter en hel dag i Finland måste jag säga att: nog fan stämmer det rätt så bra....


Han finns som godis....


.... som schampoo....

... självklart som dricka...

och i en hel jävla affär....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards