Alla inlägg under september 2008

Av BD - 30 september 2008 21:55

...över mig själv ibland. Just idag verkar jag ha kommit in i någon form av hälsosam period. Av fikan på tisdagsmötet på jobbet tog jag endast två små bitar ur den jättestora twist-påsen (i blame the grupptryck). Och efter jobbet körde jag 30 tunga (nåja) minuter på crosstrainermaskinen på gymmet. Jag fortsätter dessutom med min vana - att byta ut tre dagliga koppar starkt svart kaffe mot te. Till kvällens stora underhållning: Champions League, Ålborg- Man U inhandlade jag inte godis, inte heller någon form av annat snacks - utan en blandning av gröna och röda vindruvor. Ångesten kryper nära,  vad blir nästa steg? Well, jag ska  egentligen inte klaga, går jag ner 2 kilo hamnar jag på 60. Det är ju min standardvikt.


Får som inte en öl öppnas snart. Man ska ju inte överdriva det där med att vara nyttig. Speciellt inte när det är fotboll! 

Av BD - 30 september 2008 07:43

...Innan vi får nycklarna till den nya lägenheten! Åh, vad jag längtar. Fy fan vad skönt det ska bli!

Av BD - 29 september 2008 23:10

.....För hur ska man annars förklara det faktum att mina älskade favoritjeans i morse gick sönder? Mina jeans som har hängt med så länge och som gör min bakdel riktigt bootylicious. Poff, nu är dom sönder. Tragiskt. Visserligen kan det bero på slitage och att dom dessutom var helt nytvättade. Men jag kan säga såhär: hade någon stått närmare än 10 meter ifrån mig hade den där knappen som -pjoff- bara flög av varit lika dödande som den knapp som sköt Karl XII......

Av BD - 29 september 2008 22:45

Vissa dagar mår man lite bättre än andra. Idag är en sådan dag. Främst av den enkla anledning att det var underbart att se Blåvitt spela igen. 5-0 mot Sundsvall (!), ett lag som vi alltid har svårt för (oavsett tabellläge och årgång) värmer jäkligt skönt. Extra skönt att det var fem olika målskyttar och att Hysén stänkte in ett mål som bara måste vara på en topp-fem lista över årets snyggaste mål alla kategorier. Spenderade lite tid på Kleins idag. Kände att det var dags att komma upp i sadeln igen efter förra veckans überfylla. Sugen på öl var jag egentligen inte - men besöket på Telia för att försöka reda ut det där med telefoni/bredband/kabeltv till den nya lägenheten gjorde mig så irriterad (ska inte dom som jobbar där veta mer om produkterna än vi?!) att det ändå var skönt att ta sig en öl (notera: en). Finfint att Kleins körde på med Blåvittlåtar riktigt högt idag, det känns nästan som om att man är på Harrys i Göteborg. Nej, fy fan. Nu ska jag njuta (så hårt) av 5-0 segern, det är inte ofta det händer. Jag ska sätta mig och se på Fotbollsmåndag och se vad dom säger. Jag vet redan att stockholmsjävlarna inte kommer säga något speciellt (om dom äns visar Blåvitt, tveksamt). Men jag ska ändå höja volymen och skratta åt jävlarna. Fucking Patrik Ekwall.


Skadeglädjen är den bästa glädjen. I alla fall om man bor i Stockhollm.

Av BD - 29 september 2008 00:15

En lugn söndag idag. Tid för att måla naglarna och fixa ögonbrynen. Schnügga till sig lite. Städa lite i lägenheten, och göra lite andra diffusa vuxensakar som man måste göra  när man inte längre är under 18. Typ betala räkningar. Det ger mig kramp ibland, bara för att det är så jävla tråkigt, men jag antar att det är baksidan av att leva i frihet i en annan stad.


Jag borde lägga mig och sova förresten. Ska upp vid halv 7. Men, sitter och är allmänt lycklig över att min absoluta favoritserie (all time high) just har startat sin tredje säsong - "Dexter". Idag har serien premiär i USA och jag vet att den redan nu finns att ladda ne....eeh...låna från nätet. Bara den vetskapen gör mig exalterad. Jag kommer inte kunna somna på ett tag. Det låter kanske överdrivet och absurt att bli så exalterad över en sådan skiten sak som ett tvprogram, men jag älskar det där programet. Det tilltalar min krimonologiska ådra. Absolut.


En annan sak som gör det ytterst svårt att sova är att ett annat program som  just nu rullar på tvn - "Inside". Programet som handlar om Alaskas hårdaste fängelse. Det programet om något ger mig som kriminolog våta drömmar. Om någon frågar varför jag är så trött imorgon så säger jag att jag ägnat mig åt kriminologiska studier. Det kan fungera...

Det är sådana här kommentarer som gör mig exalterad och som får mig att mysa lite inombords:


X: "Jag tänkte jag skulle mörda honom (min cellkamrat) med min hemmagjorda kniv (gjord av en vässad penna), men så kom jag på att det skulle bli ganska kladdig. Så jag tänkte att jag stryper honom istället. Men det blev ganska kladdigt det med...."


Y: "Jag har ingenting i mitt register som har med våld att göra. Förrutom mord." 


Av BD - 28 september 2008 16:35

Sitter här en solig söndag och drömmer mig bort. Bort från alla räkningar och hyror som just betalats, bort från krånglet med att hitta hemförsäkring och bestämma sig för bredband/kabeltv-bolag till den nya lägenheten (oh my, vuxenproblem). Bort från all tråkig städning. Sitter och funderar lite över jul och nyår. Det blir en resa ner till Göteborg för att spendera julen med familj och släkt, det är redan klart. Frågan är dock vad man ska göra över nyår. Dom senaste åren har det varit fest hos olika vänner. Skitsköj, och repris - ja tack. Men nu fick jag en känsla av att man kanske skulle göra något mer. En resa vore ju underbart - komma bort lite. Visserligen är det väl svårt att hinna fixa en resa nu, men om man får drömma lite och skita i att vara lite realistisk så....En resa till ett varmt land kanske, eller varför inte skidor? Skidor ja. Det var länge sedan jag åkte det. Det var en bra idé. Får undersöka det lite närmare.

r

Av BD - 28 september 2008 00:00

En lugn söndag idag. Tid för att måla naglarna och fixa ögonbrynen. Schnügga till sig lite. Städa lite i lägenheten, och göra lite andra diffusa vuxensakar som man måste göra  när man inte längre är under 18. Typ betala räkningar. Det ger mig kramp ibland, bara för att det är så jävla tråkigt, men jag antar att det är baksidan av att leva i frihet i en annan stad.


Jag borde lägga mig och sova förresten. Ska upp vid halv 7. Men, sitter och är allmänt lycklig över att min absoluta favoritserie (all time high) just har startat sin tredje säsong - "Dexter". Idag har serien premiär i USA och jag vet att den redan nu finns att ladda ne....eeh...låna från nätet. Bara den vetskapen gör mig exalterad. Jag kommer inte kunna somna på ett tag. Det låter kanske överdrivet och absurt att bli så exalterad över en sådan skiten sak som ett tvprogram, men jag älskar det där programet. Det tilltalar min krimonologiska ådra. Absolut.


En annan sak som gör det ytterst svårt att sova är att ett annat program som  just nu rullar på tvn - "Inside". Programet som handlar om Alaskas hårdaste fängelse. Det programet om något ger mig som kriminolog våta drömmar. Om någon frågar varför jag är så trött imorgon så säger jag att jag ägnat mig åt kriminologiska studier. Det kan fungera. Det är sådana här kommentarer som gör mig exalterad och som får mig att mysa lite inombords:


X: "Jag tänkte jag skulle mörda honom (min cellkamrat) med min hemmagjorda kniv (gjord av en vässad penna), men så kom jag på att det skulle bli ganska kladdig. Så jag tänkte att jag stryper honom istället. Men det blev ganska kladdigt det med...."


Y: "Jag har ingenting i mitt register som har med våld att göra. Förrutom mord." 


Av BD - 27 september 2008 19:58


 


Nej, nu struntar vi i all planering....

Nu ska jag gå på bio.  Klockan 21.00 ska jag och E. se på Tropic Thunder.

Lite cola och popcorn på det. Fy fan vilken underbar kväll.

Mot bion! 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards