Alla inlägg den 28 november 2008

Av BD - 28 november 2008 22:01

Fy fan vad skönt att det är fredag, fy fan vad skönt att det är helg!

Jodå, lite svordomar behövs ibland. Eller ganska ofta då, eftersom jag uttrycker mig med dom i var och varannan mening. Fast det beror nog på lathet snarare än att jag är korkad. Det är åtminstone vad jag inbillar mig. Lite självbedrägeri kan aldrig skada...


Sitter här helt slut i soffan. Orkar inte röra mig. Jag lär vakna klockan tre i natt av att jag fortfarande sitter här. Det har varit en tung vecka, massa jobb - det är bara att erkänna. Synd bara att jag inte tycker post är sådär jättespännande - för då hade det varit så mycket enklare att överleva. Däför känns helgen extra välkommen. Har köpt hem en flaska vin och bara tagit det lungt. Myst lite, så att säga. Det är första helgen på riktigt riktigt länge där jag faktiskt inte gör någonting - där ingenting alls finns inbokat. Lika bra att passa på att andas, för det lär inte bli särskilt lungt när jag åker ner till Göteborg över julen. Och det där säger jag med ett stort leende på läpparna.


Jag längtar redan.

Men först ska jag sitta här och bara njuta av denna fredag. Det är väl den enda fördelen med att jobba istället för att plugga - man ser helgen på ett annat sätt.


(sicka visdomsord jag levererar- utan anledning)

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards