Alla inlägg den 24 november 2008

Av BD - 24 november 2008 22:13

 

... Eftersom jag inte har några halstabletter och starkt förspråkar whiskey som alternativ medicinering, så tror jag STENHÅRT på den här metoden! 

Av BD - 24 november 2008 21:58

Ibland börjar man allvarlig tvivla på sin egen intelligens. Man börjar fundera på hur smart man är - egentligen. Som idag. Dagen innan löning. Borde vara en tid av eknomiska svårigheter och annat tjafs, men nejdå - jag har väl sisodär två tusenlappar kvar (hur det egentligen har gått till vill jag inte spekulera i eftersom jag denna månad har köpt abnormt mycket saker, speciellt i Finland). Så långt inga problem. Av lågkonjukturen inga spår. Känns ju helt okej, änna.


Problemet är bara att dessa pengar sitter på ett annat konto än mitt vanliga, eftersom jag tänkte byta bank. Dessa pengar förde jag över i förra veckan, och kände mig sådär allmänt duktig och vuxen. En liten klapp på huvdet. Ja ni vet, så som man kan göra när man planerar i förväg och tänker till lite extra.


Vad jag inte tänkte på är att kortet kopplat till kontot för tillfället är spårlöst borta (inte alltför ovanligt när det gäller mig). Resultatet av detta är att mina tvåtusen sitter på fel konto - spärrade- . Hade jag inte jobbat så intesivt så hade jag kunnat kvista över till banken över lunchen - men nejdå, det har jag inte tid med.


Kvar att leva på, på grund av mitt ointelligenta agerande, exakt 77 kronor.

77 spänn. Det är i princip ingenting. Det är inte ens två öl. Bara ytte pytte godis. Oh my, jag får sälja mig för att ha råd med halstabletter.


Fy fan vad skönt att lönen kommer imorgon!



Det är enklast att skylla på dig!


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards