Alla inlägg under maj 2008

Av BD - 31 maj 2008 22:44

Har just kommit på att jag inte äger en digitalkamera. Inför resan till Bulgarien känns det väl relativt vettigt att införskaffa en. Känns nästan som en dödssynd att inte dokumentera vad som kommer att hända, då kraftiga indikationer finns på att det kommer att gå vilt till (Let's go fuckin' mental). Finns det några bra kameror där ute? Jag är inte så knusslig. Behöver inte vara alltför fancy. Bara det blir en bra bild, så...ja. Det är ju det som är poängen.

Mina medelmåttiga krav: det ska ha megapixel över 5, vara enkel att använda, inte alltför stor, och bilderna ska bli bra. Låter la inte så svårt? Pris? runt 2000 kalla kan jag hosta upp.

Finns det något bra eller? 


Av BD - 31 maj 2008 22:32

Vilken underbar dag i solen!  Efter en promenad till centrum (om man nu kan kalla Lerums centrum för centrum så....) och inhandlandet av godis, isglass och öl på systemet, så hängde jag och E tillsammans med syrran vid pappis pool hela eftermiddagen. Poolparty. Det är 28 grader i vattnet, minus allt negativt som finns vid den lokala badstranden - hysteriska barnfamiljer med tillhörande kissande ungar, ett ton av ciggfimpar i sanden och äckligt vatten. Det är solstol, modetidningar (okej, plastmammans halvårsgamla Tara, men ...eh..close enough) och stenhårda volleybollmatcher.  Vette sjutton om det blir så mycket bättre än så.

Lite bättre blev det visserligen när C kom förbi med jordgubbar. Sommarkänsla for the win.

Det är sådana här dagar som får mig att minnas anledningen till att Göteborg med omnejd alltid kommer vara bättre än Stockholm.

Jag mår bra här nere...och jag njuter varje sekund.


Tentan går det fortfarande inte så bra med...host...host 





Av BD - 31 maj 2008 17:52

Titta nu kommer jordgubbarna också....

Av BD - 31 maj 2008 16:41

Poolparty,änna.

Av BD - 31 maj 2008 16:09

Var på systemet för att inhandla diverse öl. Ser att det finns vin som innehåller vingummi o. gröna marmeladkulor. Hur gott är det?

Av BD - 31 maj 2008 12:51

....En farbror som högt och tydligt påpekar för mig att "du har ju snygga tuttar".


Hey,Hey....Gubbslem. 

Av BD - 31 maj 2008 12:39

Det råder stiltje i bloggen. Varför då?

För att det var student igår, för att det var biljardkväll igår, för att jag nyss har vaknat efter att ha tagit sista tåget hem igår.

Jo just det, mobilen är stendöd också...


I vilket fall som helst hade jag en skitbra dag igår. Studenten var underbar,  syrran var så otroligt snygg i sina studentkläder, och jag vet att hon hade jäkligt roligt där på flaket och på studentfesten. Det gick bra på mottagningen efteråt, trots att två olika släkter skulle samsas under samma tak. God mat, god champange, god tårta. Och ja, god öl. Prima.

Det var roligt att träffa alla, trots att folk fråga åtta gånger om jag inte snart skulle efterträda Leif GW. Det är ju skönt att dom tror på mig i alla fall. Om man ska vara positiv.

Biljardkvällen blev lyckad ändå, nu blev det inte så mycket party nonstop, men det blev biljard och en del öl. Corona och sofiero. Vad är det för skitställe som inte har Heiniken? Nackskott på det! Tyvärr är mina skills i biljard inte så bra som jag trodde, eftersom jag de facto förlorade alla gånger. Sort of. men men.

Idag ska det bli värmerekord i Göteborg. Det blir sol, glass och mer sol.

Jag avviker nu, kan ju inte sitta inne när det är sol heller...


Hrm, tentan ja...det går inget vidare med den. 



Av BD - 30 maj 2008 11:24

Idag tar min älskade lillasyster studenten. Helt ofattbart. Inte för att hon på något sätt är korkad och att studenten därför skulle vara en överraskning, nej nej. Det känns bara så konstigt att det var tre år sedan jag själv tog studenten och att det nu är hennes tur. Är hon verkligen så stor? Damn. Nu är hela trädgården full med björkar och ballonger. Bord och stolar är uppsatta. Nu dröjer det inte länge förrän hon springer ut. Några timmar bara.

Det kommer bli grymt roligt att se.

Nej, det blir en bra dag det här.

Grattis syrran! Du är värd det här.

Cheers!

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards