Alla inlägg den 23 november 2008

Av BD - 23 november 2008 22:32

Jag är inte så mycket för julkänsla. Men på något sätt kom den krypandes över mig nu. Kan det bero på att jag valde att avsluta helgen på följande sätt?


 

Av BD - 23 november 2008 19:52

Så är det söndag igen. Fy fan. Förstår inte att tiden går så snabbt. Det måste vara en fysik omöjlighet? Varför går det så långsamt under veckorna - men inte på helgen? Vad är det för skit?  En tänkbar förklaring kan visserligen vara att jag har haft en (fullkomligt) underbar helg tillsammans med mamma och H. Dom kom upp i fredags för att för första gången titta på vår stora lägenhet  här i Stockholm. Och med sig tog dom glädje och lycka från västkusten och staden Göteborg!


Efter mycket (!) tjöt och en del shopping av diverse inredningsattribut är jag stolt att meddela att lägenheten under helgen har uppgraderats med en alldeles egen barkonstuktion. Svart, och slimmad med snygga stolar. Så nu har vi ett bra ställe att inta en after-work öl om man inte orkar gå ut. Det ser riktigt fräscht ut.  Jag får börja placera ut röda sammetsrep, biffiga vakter och en champangehink för att matcha själva konstruktionen. 18års gräns, minst! Och eftersom jag äger baren, så slipper jag visa legg. Det känns väldigt bra att vi dessutom fick ett logiskt ställe att placera ut vår offantliga samling med spritflaskor utan att det ser ut som om vi är gravt alkoholiserade. 


Nej, det har varit en finfin helg. Man mår riktigt bra nu. Och självklart blev det den obligatoriska rundan på O'learys, med stryktips, plockmat och kalla öl. Precis som hemma! Nu är det bara att ta nya tag och jobba sig igenom den jobbveckan - det är inte lång tid kvar innan man sitter på tåget hem till jul för två veckors vistelse i Göteborg.


Den här helgen ska jag tänka på när jobbet blir tråkigt. 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards