Alla inlägg under december 2008

Av BD - 29 december 2008 23:46

Fortfarande ingen dator. Men jag har det underbart. Helkväll på olearys -precis som vanligt. Me like

Av BD - 28 december 2008 12:03

Jävla ful-tequila... Vems idé var det?!

Av BD - 27 december 2008 19:47

Mellandagsshoppingen tog knäcken på mig. Nu blir det biljard och öl. Fy fan vad skönt.

Av BD - 26 december 2008 10:52

Som utlovat måste jag såklart avslöja överraskningen till E. Denna stora överraskning med stort Ö. Den som jag tjuvhållt på i två månader.Ta-daa

Den som bör klassas som den största överraskningen ever. Den som fick E att bli ett enda stort och runt O i flera minuter. Man riktigt såg chocken i hans ögon. Den present som för övrigt gör mig till världen bästa flickvän,-alla kategorier. Unbeatable.

 

Lördagen den 17 januari till måndagen den 19 januari åker vi båda till Milano, Italien för att se fotbollsmatchen Milan-Fiorentina. Vi snackar biljetter på långsidan, vi snackar flyg ner, vi snackar två nätter på hotell, vi snackar Italien baby. Med tanke på att min pojkvän är extremt fanatisk så kan det dessutom inte bli bättre. Vi ska på en fotbollsresa i MILANO.

Herregud.

 

Ni kan väl förstå hur chockad han blev?

Slå det om ni kan.... 

Av BD - 25 december 2008 12:53

Jodå jag lever. Det är bara det att datorn inte har högsta prio här i Göteborg. Det händer saker hela tiden här borta. Julafton både idag och igår. Paket till höger och vänster. Umgås med släkt och vänner.

Det känns underbart att vara tillbaka - som om man aldrig varit borta.

Göteborg gör mig lycklig, det är bara att konstatera.

Av BD - 23 december 2008 07:07

Då var det sista dagen i Stockholm. Eller, sista halva dagen kanske man ska säga - beroende på när man smiter från jobbet. Chefen är ju inte där.... Förhoppningsvis rullar allt på och man hinner ta en kaffe på centralstationen innan tåget går. Det vore det ultimata.


Blev äntligen klar med allt igår, men det blev sent.

Typiskt nog så kunde man inte sova på någon timme, och sen vaknade man typ varje kvart. Det är verkligen ett strålande upplägg inför julafton, speciellt när man är förkyld och så. Känner verkligen hur humöret är på topp. Sömnbrist och snor, underbart. Jag som är så känslig också.

Man tycker ju att de där tendensena från när man var liten - att man inte kunde sova dagen innan julafton - dels borde ha växt bort, men kanske framförallt inte inträffa dagen före dagen före julafton.

Lite osynkat jadå.


Borde i alla fall ha fått lönen idag. En miss från ekonomi gjorde att det var nära att man inte fick den förrän närmare nyår. Det hade ju varit dödsstöten. Göteborg utan pengar, ni hör ju?


Nej, man får väl försöka röra på sig. Försöka avsluta detta ologiska inlägg. Det är trots allt en arbetsdag kvar. Det ser inte bra ut om man kommer allt för sent. Även om chefen inte är där.

Av BD - 22 december 2008 23:17

Herre fucking gud! Jag är helt slut. Jag känner mig lite klen, men så är det.

Packningen inför Göteborg har tagit slut på mina sista krafter. Det plus en sjuk förkylning där illamående, skakningar och snor är de främsta ingredienserna gör att man känner sig lagom fräsch just nu. Eller frescht som man säger här uppe.


Jag har just kommit på att jag är usel på att packa. Vi kan väl bara konstatera det? Inte så att jag är usel på att få ner skiten i resväskan - den där taktiken med packning á la Tetris är jag hyfsat haj på (har man en pojkvän som är den absoluta experten så är det inte så svårt att snappa upp några smarta knep och trix), problemet ligger egentligen i att jag tar med mig alldeles för mycket. Orimligt mycket.

Jag ska vara nere i lite drygt en vecka - mer realistiskt en och en halv. Jag vet att det blir öl  och drinkar på krogen, jag vet att det blir julafton, jag vet att det blir nyår.  Alla dessa tre faktorer gör att mitt tidigare problem med beslutsångest återvänder. Pang, bom. Ni anar inte hur mycket jag har med mig. Jag menar, fyra par skor (okej, att av skorna måste jag ju ha på fötterna när jag åker ner) är det rimligt? Hur mycket fina kläder och klänningar som helst. Det svämmar över....


Och herregud, julklapparna?! Hur fan ska jag få med mig dom  ner?

Självklart så är det min syrra som kommer på sakerna och jag som handlar (= jag har mer pengar så det blir enklast så). Men det resulterar också i att jag sitter med alla miljöner saker här uppe inslaget i färgglatt papper och inte riktigt vet hur jag ska få med mig dom ner. Det är inte så att man köper små saker heller. Nejdå, självklart fläskar man på....


Ni förstår varför jag måste stanna uppe så sent va? 

Av BD - 22 december 2008 06:59

Två ynka arbetsdagar kvar! Två dagar innan jag rör mig mot Göteborg.

Eller, egentligen bara en och en halv dag faktiskt. Är inte sugen på att jobba alls idag, fy fan. Somnade riktigt sen och är trött som att as, och det blir inte särskilt skoj att sitta där på jobbet i princip ensam. Men herregud, det är bara TVÅ DAGAR kvar!

 

 

Två dagar. 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards