Alla inlägg under augusti 2008

Av BD - 31 augusti 2008 17:48

Sitter på flygplatsen och väntar. 3h kvar. Har varit en helt underbar helg i umeå! Det har hänt hur mycket som helst...

Av BD - 30 augusti 2008 22:59

Nu är vinet slut. Dåligt planerat...

Av BD - 30 augusti 2008 17:11

Nu är en flaska vitt vin inhandlat inför kvällen, o hela eftermiddagen har gått åt till brutalt mycket shopping. Det är riktigt underbart här!

Av BD - 29 augusti 2008 17:51

Framme i umeå. Jag känner mig dock lite malplacerad här. Känns som om jag säger fel saker o bara är allmänt ivägen. Var det här en bra ide?

Av BD - 29 augusti 2008 14:05

I väntan på flyget...

Av BD - 29 augusti 2008 07:40

Klockan 12.00 lämnar jag jobbet för att flyga till Umeå. Det blir en weekend med M där. Fredag-Söndag. Spana in staden, änna. Ska bli riktigt skönt att åka bort lite, även om jag är sjukt trött nu. Det kan bli svårt att få tag i en dator, men.... jag har med mig en finfin mobil, så räkna med att en del MMS och SMS ramlar in (som vanligt). Jag ska försöka att inte spärra mobilen igen. Host....

Av BD - 29 augusti 2008 00:16

Det var en sådan dag när man mest ville komma hem efter jobbet, vira in sig i täcket och bara sova. Arbetsuppgifterna hopar sig (som åskmoln i fjärran) och en förkylning är definitivt på väg. Brrr.... Så kommer man på att det är semifinal i Svenska Cupen idag (Cupen som Gud glömde). Mot Enköping, på bortaplan. 7 mil (45 min) härifrån. Nästan hemmaplan. Efter Blåvitts usla spel den senaste tiden, och en pengaförlust på 2000 kronor var dock frågan: Är man verkligen sugen på att se Blåvitt ytterligare en gång?


Svaret är självklart: klart att man är det. 17.07, rullade tåget från perongen med siktet inställt mot Enköping. Väl framme i Enköping konstaterades det snabbt: Var fan ligger centrum? Ett enda konditori var i sikte, but thats it. Efter att ha frågat lite snällt (och försökt tyda dialekten) spatserade vi genom ett större villaområde, och kom rakt in i "centrum". Jävla märklig stadsplanering, det kan man lungt konstatera. _Ingen logik alls.

Jag brukar säga att en stad är godkänd om det finns ett O'learys. Det fanns det här, men godkännandet var hårfint idag. Enköping är mer en by än en stad. That's for sure.


Efter en snabb mosbricka till middag rörde vi oss mot arenan. Eller arena och arena, en lite gräsplätt är mer passande. Enavallen är inte direkt någon skönhet - utan läktare på kortsidorna, en provisorisk "bortasektion" och världens minsta permanenta läktare. Hey,Hey Valhalla typ. I särklass den minsta fotbollsarena jag tillträtt i blåvita sammanhang.


Så till själva matchen. Inte särskilt underhållande i sig, riktig skitfotboll från blåvitts sida, särskilt med tanke på att ESK ligger näst sist i superettan. Runt den 86 minuten small det till och slutresultatet blev klara 3-0. Var väl egentligen inte särskilt rättvist, men skönt i alla fall. Ångesten släpper lite.

Det roligaste under hela matchen var dock det konstanta hatet mot Judas. DVMFT. Varenda gång han rörde bollen hördes burop och könsord och det märktes att han blev störd. Varför älska när man kan hata, var devisen för kvällen. Och fan vad Änglarna är bra på att hata. Fan vad jag är bra på att hata! Riktigt underhållande.

"Jesper Blomqvist, för oss är du Död".


Efter matchen, - hemmåt. Förbi en sväng på O'learys i väntan på tåget för att äta lite (nachotallrik med dipp) och svepa en kall stor stark. Perfekt avslutning på en finfin dag. Lite tjöt om finalen i SC, lite tjöt om laguppställningen. Lite allmänt tjöt helt enkelt.

Sådana här bortamatcher är perfekta, helt klart. Se, allt blir mycket bättre när blåvitt vinner.

 --------------------

Nej, nu ska jag avrunda. Blir endast 5 timmars sömn inatt, inför Umeå. Inte bra alls. Jag har pissigt morgonhumör. Har missat hälften av vad som hände i Enköping, men det skiter jag i nu. Ska svepa en Whisky mot förkylningen och försöka sova.


Ps. Enavallen har helt klart godkänt kaffe. Med mjölk. Ja ni är bättre än Örebro, ja bättre än Örebro.... 



Av BD - 28 augusti 2008 21:32

Inte direkt ullevi det här. Totalt 3-0 till blåvitt. Nu blir det final i svenska cupen.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards