Alla inlägg under januari 2009

Av BD - 31 januari 2009 17:37

Jag överlevde. Eller - vi överlevde. Jag fick med mig E hem igen också, vilket känns ganska positivt. Är helt slut! Först IKEA gånger två, en vända in i diverse andra affärer, storhandling på Willys, och tillsist lämna tillbaka den där hyrbilen. Men nu behöver man inte anstränga sig på ett tag i alla fall. Skönt det.  Ibland måste man vara lite duktig också...

 

Hade planer på att smita ut ikväll, ta några öl och spela lite biljard. Vette sjutton om man orkar med det dock. Känns väldigt tveksamt just nu.

Känns mer som att man ska klappa sig själv på huvudet, krypa upp i soffan, leta upp den där glassen och bara ta det jäkligt lungt.

Av BD - 31 januari 2009 08:23

Vi måste till IKEA. Det är ett faktum. Det finns liksom inget annat ställe i närheten där vi kan få tag i garderobskorgar och en flask-hylla till baren. Tyvärr. Vi måste alltså gå upp tidigt, tidigt en lördag för att åka till detta helveteshål. Okej, det där med tidigt var visserligen självförvållat - man tänker ju att barnfamiljer inte står utanför porten och knackar när det öppnar vid 10. Det kallas bra taktik. Men å andra sidan så är barn så jäkla morgonpigga. Nu när jag tänker efter så kanske det inte var en så bra ändå.

För ändamålet måste vi dessutom ha en hyrbil eftersom vi inte äger en egen.


Det känns som att hela det här projektet andas vuxenpoäng.

Jag behöver nog en öl i kväll för att motverka min totala förändring till att bli vuxen. ICA kort har jag ju redan.


Frågan är bara hur man ska överleva IKEA. Jag får beväpna mig på något sätt. Några träpåkar, ett knogjärn. Sen är vi redo att köra.

IKEA, nu kommer vi. Hej Kamprad!



Av BD - 30 januari 2009 21:30

 


Dagens räddning! Min belöning för en hård arbetsvecka.

Jo, jobbveckan är klar. Äntligen. De senaste tre dagarna har varit helvetiska. Stress upphöjt i tio. Kollegor sjuka, och hur mycket som helst att göra. Fakturor, offerter, transporter, budgetunderlag. Alla drar i en, "åh, viktigt,snabbt, skynda, heja,heja, är du klar snart? Jag måste ha det där nu, yada,yada". Jag har inte mer än två armar för satan.

Har kraschat i soffan just nu. Inte mycket till aktivitet.

Lika bra det kanske, det blir helvetesresa till IKEA imorgon - måste få färdigt baren och garderoben. Hyrbil klockan 9.30 Hej,hej vuxenliv. 


 

.....Och nej, jag ska inte dra i mig all glass själv. Men nästan. 

Av BD - 30 januari 2009 06:38

... blev jag allt efter brevet från Sahlgrenska sjukhuset. Rekommendation om provtagning eftersom du kanske blivit behandlad med smittat blod. Jaha, tack för den. "Tillhör riskgruppen eftersom du är för tidigt född".

Underbar natts sömn - eller inte.

Fasen. Måste ta tag i det där nu, måste ringa sjukhuset.

Trevlig start på dagen, verkligen.

Tjoho. 

Av BD - 29 januari 2009 20:17

Hemkommen från jobbet. Äntligen! Dagen har varit fylld av stress. Stress, stress, stress. Saker som måste göras hela tiden. Snabbare, snabbare. Slutade med att jag hade 12 post-it lappar som alla var lika akuta. Strålande. Känns som att det kommer bli en underbar dag imorgon. Hrm...


Sitter uppkrypen i soffan och tar det lungt. Ensam hemma. Lite kvalitetstid sådär. E är ute på afterwork med arbetskompisarna. Varför måste mina arbetskompisar vara så mycket äldre?! En afterwork eller två hade ju inte varit fel om man säger så!  För satan. Jaja. Ensam hemma betyder att jag kan äta vad jag vill, som fisk i folie i ugn. Vilket är precis vad jag gör. Haha! Revolt!


Fick just nu ett sug på glass. Ben & Jerrys. Känns som att jag borde testa det där igen. New York Super Fudge Chunk ser sinnessjukt god ut. Chokladglass med mörk choklad, valnötter, pecannötter och chokladdränkta mandlar. Damn it! Fick just ett sug för jordnötter (?) och pecannöt är ju en nöt, så close enough. Kan man muta sin pojkvän att ta med sig glassen hem? Eller har alla affärer stängt nu kanske?

Hur desperat är man på en skala? 


Bra fråga.


 


Av BD - 28 januari 2009 21:26

Och hur blev håret?

Jag har avvaktat att ge en recension eftersom jag ärligt talat inte vet vad jag tycker. Eller grundprincipen är att det är okej. Helt okej. Kapade bara en centimeter och fick därmed bort det slitna. Håret nedanför öronen och kantlinjen längs med kinderna (åh vilken bra förklaring!) är skitsnygg. Blev stor skillnad mot det tidigare. Ser mer välvårdat ut, änna. Håret faller mer naturligt och den där stilen med utväxt-kort-frisyr är i stort sett borta. Kanske lite kvar i nacken - men tanken är ju att det ska vara långt, så det är okej. Det enda problemet är luggen. Ja, luggen. Förstår inte varför det verkar vara ett problem att klippa snelugg? Många frisörer verkar ha svårt med det. Kanske är jag otydligt? Fast säger man snelugg och pekar lite så borde det la vara tydligt nog tycker man. Nu ser det hackigt ut. Hela luggen. Olika längd på fel ställen så att säga. Ser nästan ut som en full skoggshuggare varit framme (okej, där överdrev jag).


Som tur är känner jag mitt hår och min lugg och vet att den faktiskt brukar se ut så dagen efter klippning. Om vi väntar fem dagar så blir det tipp topp. Det är alltid skönt att veta. Att man är lite själv-reparerande. Så, helt okej med andra ord. Men inte mer. 370 spänn fattigare dock. Men hey, jag är lycklig ändå, för tro mig  - det kunde varit värre.


Det viktigaste är ändå att jag faktiskt vågade gå dit, och inte fegade ut.

Det räcker så. Det gör faktiskt det.

Av BD - 28 januari 2009 07:43

Av BD - 28 januari 2009 07:09

Jag ska klippa mig idag.

Ja jag vet, no big deal tänker ni. Men betänk då att jag (som innan brukar klippa mig minst var 6:e vecka för att behålla min fina korta frisyr) nu ska klippa mig för första gången sedan augusti. Inte bara det att jag ska klippa mig, jag ska gå till en frisör som jag aldrig tidigare gått till. Bara det gör mig nojjig.


Jag kommer fortfarande ihåg hur det gick när jag klippte mig i Uppsala. Såg ut som om något full person med motorsåg bara rasslat fram i mitt annars så perfekta hår. Det var ångest på hög nivå. På riktigt.

Mitt hår ger mig nästan alltid ångest förresten, det är viktigt att det ser bra ut liksom. Därför har jag undvikit frisören. Tänkte att de inte behövs när man bara ska spara ut till långt hår. Men nu har det blivit så långt att det börjar se mer ut som en utväxt frisyr modell deluxe än....hrm....något snyggt - så det är dags att åtgärdas.


Klockan 17.00, då sitter jag där och svettas.

Hoppas fan att det blir bra.....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards