Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Finlandskryssning

Av BD - 17 november 2008 23:04

En kryssning med Finlandsfärjan kan vara tråkig, white-trash, och allmänt äcklig. Eller så är det helt fucking underbart! Denna helg var det alternativ två som gällde. Stenhårt! Efter en lång vecka med skit på jobbet (var det någonting som egentligen gick rätt?) så steg man i fredags ombord på färjan Gabriella. Nu börjar friheten. Inget mer jobb, inga problem i världen. Det var ledorden för kvällen och hela helgen- och vi körde på det fullt ut.


Första rundan intogs direkt efter det att vi kom ombord på båten, två riktigt stora och kalla öl. För en kort sekund kändes det som om man var tillbaka i London igen... En runda förbi tax-free och vi fick med oss lite godis och Blåbärsglögg (jobbet har hjärntvättat mig - jag ger det en chans ffs). Jag måste för övrigt säga att öl och polly ändå är ganska fin kombination- en liten rekomendation från min sida sådär i förbifarten. Lite celebrity-spotting skedde också (såklart att man stöter på kändisar när man inte är i Stockholm). Martin Lindbergs fasta rumpa delade stol med E:s (inte fullt så fasta men ändock bedårande)bootie. Inte samtidigt skall tilläggas, men ändå.


Maten på båten är definitivt komponerad för en modell size zero (vilket i och för sig inte gjorde något eftersom man var så påverkad att mer mat omöjligt hade kunnat försvinna ner utan att ...ja komma upp) det är bara att konstatera. Tur då att drickan är bra, och spelbordet bättre. Jodå, om ni inte har förtstått det så var det öl, whiskey och Black Jack som gällde framöver. All night long. Black Jack, och whiskey. Musik som dunkar. Black Jack och öl. Ja, ni förstår mönstret... Vi kan väl, utan att avslöja för mycket, säga att pengarna rullade iväg - även om mina mest spenderades på högklassig whiskey (Black Jack lirandet överläts till E och N, dom som klarar av lite mer logiskt tänkande på fyllan).


På morgonen vaknade vi (läs: försökte vakna) och var i Finland. Eller okej, åtminstone på finskt vatten. Den där buffén dom har på morgonen - Oh my. Det är som om Gud tittade ner och delade med sig av maten som finns där uppe (inte för att jag direkt tror på Gud, men jag har bra fantasi och jag antar att han äter om han nu finns). Finland och Helsingfors kan för övrigt sammanfattas med två ord: pissregn och svindyrt. 'nuff said.


Sista natten på båten var egentligen bara en fortsättning på den innan. Same style, diffrent day, änna. Enda skillnaden var att mängden whiskey faktiskt ökade. Jag antar att det är så det brukar vara på de där båtarna, att spritmängden ökar på hemresan. Avkopplande om inte annat - utan att lägga in några andra moraliska aspekter i det där.

Jodå, det blev ännu mer Black Jack också.


Resan kan sammanfattas i följande ord:

UNDERBART!


Det må vara hur sunkigt som helst det där med Finlandskryssning- men för mig gav den här helgen den ro jag inte har kunnat hitta på länge.

Fy fan vad jag längtar tillbaka....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards