Alla inlägg den 4 december 2008

Av BD - 4 december 2008 21:13

Hur vet man att man har en underbar pojkvän?

Ett exempel på det är när man kommer hem sent en torsdag efter att återigen ha jobbat över i ett par timmar (6 timmar på två dagar) och man ser ett litet paket ligga och vänta på en. I paketet ligger ett par silvriga och röda örhängen. När man frågar hur det kommer sig att man får ett paket bara sådär, så svarar pojkvännen ifråga att det är "för att det är torsdag" (vilket betyder: för ingen speciell anledning alls). När det visar sig att samma pojkvän har stått en lång stund i affären och valt de örhängen som han tyckte var snyggast -  ja det värmer som satan. Det är sådant som gör mig alldeles varm om hjärtat.

 Inte bara för att det är smycken som jag är lite smått beroende av - utan för den där spontana tanken.


För övrigt är jag mest trött. Det känns som att jag ärligt talat stuntar i de där jävla avtalen för 2009. Jag orkar inte jobba över mer. Men jag vet att jag har över 2,5 timmar kvar, och extremt mycket annat att göra imorgon. Göra nytt budgetunderlag, göra nytt fakturaunderlag, föra in de 21 offerterna i listorna, betala den stora högen med räkningar, boka transport, göra fakturorna och skicka iväg dom..... och så ja, alla 30 avtal på det.


Men jag vet att när det är som tyngst så kan jag bara titta på örhängena och känna mig lite, lite gladare..... 



Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards