Alla inlägg den 7 december 2008

Av BD - 7 december 2008 22:32

Det är bara två veckor kvar till jul. Två ynka veckor (lite drygt) innan jag kommer hem till fina Göteborg, till familj och vänner. Wonderful. Fuckin' great. Om två veckor (eller tre för att vara mer exakt) är det också nyår. Just det. Frågan är likadan som alltid: vad sjutton händer det här året? Det har varit hemmafester med sjuk spya från en i princip medvetslös kompis (oh my... aldrig mer!), det har varit nyårsfirande i en bil på väg mot Trollhättan (busstorget vid tolvslaget var faktiskt trevligt). Det har varit mysigt tjöt med kompisar. 


När vi då ändå är inne på det där med nyår, så kommer den ständiga funderingen smygande: vad ska man ha på sig? Jag vet att jag nojar alldeles för tidigt nu men jag har alltid lika svårt att bestämma mig (klänning eller jeans, klänning eller jeans...). I år är min hetaste önskan att mina fötter skärper till sig så till den grad att jag kan få på mig ett par snygga skor!


Eftersom mina fötter (eller hela jag) har en sådan defekt att jag omöjligt kan gå i höga skor - så blir nyår alltid lite tråkigare. Man ser ju snyggare ut i höga klackar (det är bara att konstatera) - och har man desstutom en två meter lång pojkvän så behöver man all hjälp man kan få.


 


Kolla på dom här!

Hur fint vore inte det då? Det är främst dom lila som spökar i mitt huvud.

Jag har en fin svart klänning här hemma som verkligen skulle passa till dom där.


Till den egentliga frågan med hela det här inlägget: Hur realistiskt är det att lära sig gå i höga klackar fram tills nyår. Egentligen? Om man ska vara sådär superseriös alltså. Inget mes. Bör man sova med skorna på för att riktigt vänja sig, eller är det att gå över gränsen? Det borde väl rimligtvis bli svårare när man hinkat lite öl också? Kanske borde man provtesta skiten innan nyår?



Av BD - 7 december 2008 16:31

Minsta möjliga var det som stod på schemat idag. Och det tycker jag att vi lyckades riktigt bra med! Eftersom E kom hem med snuskigt mycket tax-free godis från kryssningen igår (som han handlade när han var packad), så har väl en del Polly slunkit ner i magsäcken. Dock inte sådär överdrivet mycket, så där är man lite nöjd med sig själv (som ni märker så har jag ganska låga krav på mig själv).


Har varit en riktigt mysig söndag annars. Bara ligga och mysa och slötitta lite på tv:n. Det har ju varit en del skidor på tv (liksom det var igår....) och curling också.. Och nu.... fotboll. Märks det vilket intresse man har eller?

Får se om man orkar gå ut. Man kanske borde ta sig samman? Det är visserligen übermörkt och då vet man att alla kickerstjejer i Kista kommer fram.  Men med tanke på att jag chillar med en två meter lång kille så är jag rätt så safe.


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards