Alla inlägg den 10 december 2008

Av BD - 10 december 2008 22:33

 Den där Aschan är en ganska rolig prick. Jag hyser någon form av hatkärlek till den där mannen som kallar sig Robert Aschberg. Det är som oskyddat sex i kombination med sprit - ganska trevligt tills dagen efter då ångesten och HIV kommer (om man vill ha en mer målande bild).


För det mesta tycker jag mest att han är jobbig. Lite skrikig och störande. Mest hetsig och alldeles för "på". Ja, jag blir nästan lite irriterad här hemma i tv-soffan. Han står där med sin kala skalle och korta armar och blinkar frenetiskt.


Det är Robert Aschberg och Janne Josefsson med andra ord. Same, same.

Jag brukar alltid tänka på det när jag ser Janne - det där reportaget han gjorde ute i Bergsjön om Acar. Det är lika roligt varje gång. Hamnar på min topp-tio-lista. Det känns bara så .... fel. Fel, men underhållande.


Man måste dock ge credd till gubbarna. Det är tur att någon tar lite plats i Sverige. Aschan ska man dessutom inte sparka på för mycket.

Han har ju gjort rösten till den elaka styvsystern i den svenska dubbningen av Shrek  2- och samtidigt lyckats behålla lite av sin trovärdighet som journalist. Det är bra gjort.

Av BD - 10 december 2008 21:51

Jag är så brutalt nyttig idag. Jag är Anna Skipper delux. Ni anar inte. Både träning och nyttig mat, oh my. Jag vet inte om det egentligen fungerar att köra en dag av nyttighet när man har sunkat sig i två veckor - men det är värt ett försök. Jag tror på toppform fram till nyår, absolut.


Det var riktigt skönt att träna idag. 30 minuter hård träning , det känns i kroppen nu, det är bara att konstatera.  Skönt att ta sig en lång dusch efteråt och bara känna sig sådär duktig. Klappa sig själv på huvudet mentalt. Att WorldClass här i Kista är så jäkla fresh det skadar ju inte. Blir en bra helhetsupplevelse helt enkelt. Smaragdgröna kakelplattor, silvriga duschar, tända ljus, avslappnande musik - you name it.


Sen en stor och lyxig sallad till middag, sådana där alfalfa...eh...saker och solroskärnor och grejs. Det stavas n-y-t-t-i-g-t. 


Det är ändå skönt att man kan bli glad för det lilla ibland.


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards