Alla inlägg den 21 december 2008

Av BD - 21 december 2008 22:28


Jag säger bara: TACK!

 

 

Av BD - 21 december 2008 16:19


Det är tre dagar kvar till julafton - och jag har redan fått en julklapp. En något för tidig julklapp, så att säga. Oh my. Jag gillar verkligen sådana där överraskningar. Speciellt när man får dom för att ens (underbara) pojkvän har gått förbi en affär och helt spontant tänkt att "det där skulle passa M perfekt" och att han kände för att ge den innan julafton.


Jag fick en riktigt lyxig hårprodukt (LANZA Urban molding paste) att använda i mitt hår (på huvudet, för faen- haha, åh dålig humor). Den skall ge volum och hårförtjocking och struktur och grejer. Finfint. Nu är mitt hår visserligen lite längre än vad det brukar (läs: så här långt har jag inte haft det sedan jag gick i 5:an), så jag blir lite osäker på exakt hur jag skall applicera produkten (den vanliga taktiken: gegga-ruffs i hår-snygga till-klart tror jag inte fungerar längre), men jag tror det löser sig.


Det är nu när man precis har fått en julklapp som man känner att fasen vad jag längtar till julafton. Inte så mycket för att man får än mer julklappar då - utan för att man får GE. Jag vet att folk kommer älska mina julklappar i år.

Speciellt E. För fy fan vad den där julklappen är bra!!

Han har ingen aning.

Av BD - 21 december 2008 10:42

Söndag idag, ett steg närmare julen och Göteborg. Tills dess får man njuta av Stockholm så mycket det bara går. Därför tog vi oss en sväng på stan igår, efter det att jag mött upp E på centralstationen. Lite fika på vägen och sen strosade vi runt och tittade på alla stressade människor. Pratade lite. Hann faktiskt med den där sista julklappen också när man ändå gick förbi lite affärer. Oh my, det var skönt att se honom igen, det var längesedan. Onsdag liksom, en liten evighet. Skönt att bara gå omkring och mysa.


För att höja mysfaktorn lite (och vara sådär ä-c-k-l-i-g-t kärleksfulla) så tänkte vi gå till Gröna Lund. Vi kom till Gröna Lund, vi var på Gröna Lund i 7 minuter - och sen stängde skiten. Jaha? Finns det någon logik att det stänger redan klockan 18 en lördag? Känns lite poänglöst faktiskt. Det borde väl vara öppet till åtminstone 20.00 Herregud.


Jag antar att det är det som är den största skillnaden mellan low-life Gröna Lund, och high class Liseberg.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards