Alla inlägg den 11 december 2008

Av BD - 11 december 2008 22:46

.... när man minst anar det, så dyker det upp: en trevlig dag.

När tidigare veckor mest har bestått av övertid och krångel på jobbet, och denna veckan började på samma sätt: då är det mysigt att en sådan här dag dyker upp. Det finns fler anledningar till att dagen känns bra. Det har ingenting med jobbet att göra (nähä?) - utan det är andra saker som klaffar.


- Mobilen blev upphittad av en fin själ (TACK!)

- Jag fick ett fint samtal från min syster angående julen (oh my vad skönt att slippa den där skiten med pappas sambo!)

- Jag har i princip  hittat mig själv ett par nya vinterskor

- Jag har haft en underbar kväll med E, lite tid för allmänt tjöt och mys

- Vi åt en otroligt god indisk middag ute (skönt att slippa laga mat)


Allt det där sammanfallar och bildar: en trevlig dag. 

Det förtjänas att uppmärksammas.


Man ska inte alltid vara negativ! 


Av BD - 11 december 2008 20:58

 Titta här!

Ser ni vad som har återvänt?!

Där fick alla som inte trodde på mig. Där fick alla som skrattade åt mig. Lappen med de underbara orden "du har gods att hämta på SL:s hittegodsavdelning" gav mig lite mer lycka i tillvaron.

Ser ni? Nämen....


Där är den ju! Min älskade jobbmobil, min champangefärgade lilla sak. Med den där underbara lilla pekpinnen. Lycka.

Jag är mest förvånad över att det faktiskt finns ärliga människor i Stockholm- det trodde man fan inte. Skönt att veta att det även här sipprar in lite medmänsklighet och mänsklig värme ibland. 


Min fina mobil! Som den högst materialistiska människa jag är så har jag faktiskt saknat dig (vilket känns hyfsat skrämmande om man tänker efter noga). Den usla telefonen jag haft som ersättning kan aldrig mäta sig med dig min fina G700. 


 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards