Alla inlägg den 12 januari 2009

Av BD - 12 januari 2009 23:33

Hela helgen har varit fylld av otroliga stunder av glädje och lycka (ja, ni vet ju redan att den har varit helt underbar) och för att fortsätta denna positiva trend och förlänga denna underbara känsla hela vägen in i kaklet (=läs över en lång jobbvecka och ända fram till fredag) så har jag ägnat mig åt grov spontanshopping. Jo, jag vet - lågkonjuktur. Men ser man smycken på rea så vet man ju redan innan att det krävs något kraftigare än så för att stoppa mig. En atombomb upphöjt i fyra, minst. Gud vad jag är förutsägbar. 


Rean på asos.com var alldeles för bra för att motstå (jag vågade inte ens försöka med tanke på vilka biverkningar man får; yrsel, illamående, kräkningar, malaria, gonorré), speciellt sedan jag ägnat åtskilliga timmar åt att sitta och dreggla framför alla dessa smycken. Nu när man har chansen att frossa, så ja.... klart att man tar den. För att unna mig själv lite glädje i tillvaron (=jobbet) så slog jag till på följande:


 

Tre ringar som allihop får mina knäskålar att dallra av lycka.

Ett halsband med en tärning på som får det att vattnas i ögonvrån.


Hej allihopa, jag har ett beroende.

Hej allihopa, jag har ett problem. 

Av BD - 12 januari 2009 22:09

Jag är inget fan av nyårslöften. Absolut inte. Jag har under alla mina år i livet (okej, jag är inte så gammal, but still) inte avgett ett enda nyårslöfte. Nada, zipp,zero, null. Anledningen är enkel mina vänner: för det första så tror jag inte på själva idén, och sen är det totalt überkorkat av mig att överhuvudtaget lova någonting som jag inte är helt hundra på att jag kan hålla. MEN, i år så bröt jag denna tysta överrenskommelse och slängde iväg, inte ett jäkla löfte: utan sex stycken! Som lite kompensation för tidigare år (nu kanske ni inte tycker det är särskilt svåra löften - men tro mig, ettan kommer att bli för jävlig!)


Oh my. Sedär. Genom att outa skiten här, så finns det dessutom inte en en enda chans att jag kan smita undan heller. Om ni fortfarande hänger med i slutet av året; så please, ställ mig till svars för den här oansvariga listan. Låt mig inte komma undan. Jag kommer säkert muta er med godis (eller ännu värre saker) men var starka och stå emot. Jag är en manipulativ jävel ibland...


Av BD - 12 januari 2009 18:32

Nej, nu är det dags att röra på sig. Mot träningslokalen. Får se vad jag känner för idag, men kondition känns som en smart idé. Det var ett tag sedan, så lika bra att komma igång på riktigt. Beach 2009 änna. Ska bli skönt att röra på sig.

Av BD - 12 januari 2009 07:53

Lika bra att börja veckan på ett bra sätt....




Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards