Alla inlägg den 26 januari 2009

Av BD - 26 januari 2009 23:28


"I gotta fly away. Gotta catch the train. We gotta catch the plane
but I really can't complain. We gotta fly away. Pack my bags today
We gotta ride the wave. See you in a couple of days
"
Av BD - 26 januari 2009 22:34

Usch, vet inte varför jag känner att jag deppat ihop - herregud, en liten vattenläcka, ryck upp dig liksom. It ain't war, änna. Sitter och filar på Milano-rapporten, känner mig nödgad att avlägga en sådan, men just idag kommer den inte. Min hjärna känns avstängd (vilket inte är helt otroligt att den faktiskt är...) Nej - jag har ägnat kvällen åt terapi - det vill säga att sitta och pilla med de där nya smyckena som just kom hem via Posten. Gick ju el loco och beställde hem en del från nätet (ja jag vet, jag borde inte ha gjort det, men man kan inte stå emot varje gång).



Kolla här. Tre ringar som är helt underbara. Om jag nu får vara lite materialistisk så känner jag redan hur spottet rinner (det måste ju vara något fel på mig?!). Och kolla där, ett halsband med en tärning på, känns ju specialgjort för mig - ni vet, det är dom där udda halsbanden som tilltalar mig allra mest (som skriker: ta mig, ta mig!).

När jag ändå frossar i sådanahär oviktiga saker så kan jag väl passa på att visa min absoluta favorit just nu (kolla här!):


En abonormt gul klocka! Förstår ni hur sinnessjukt mycket jag har letat efter en sådan? Nej, det klart ni inte gör. Men ändå. Fasen vad lätt jag är att göra lycklig. Det är skönt att jag har hittat en billig terapiform i alla fall.Skönt att tänka på något annat än en vattenläcka en sådan här tråkig måndag.

Av BD - 26 januari 2009 20:00

Vilken underbar start på en ny vecka. Ni vet den där eventuella vattenläckan jag skrev om i fredags? Den där konstiga lappen från Wallenstam. Den där otydbara lilla saken. Jo, det visade sig vara en riktigt jävla mega-läcka. Tjoho! Vatten har runnit ner från vår lägenhet, längs med väggen i grannens vardagsrum och gjort så att tapeten hos grannen släppt. Strålande. Det har i princip blivit en liten inomhuspool - fast med smutsvatten från diskmaskinen (som självklart var felinstallerad av tidigare hyresgäst). Ni kan ju tänka er vad som behöver göras: nya tapeter och eventuellt nytt golv hos oss. Jag hoppas verkligen att försäkringen täcker det där - och vi har en massa fina argument för vår sak, but still - det känns inte riktigt som om att man kan slappna av. Att bråka med hyresvärdar är inte direkt vad man vill ägna våren åt.

Det var så onödigt också, precis nu. Vi som var så nöjda med att ha betalt av alla räkningar och tänkte att vad fint, nu har vi en massa pengar över. Nänä- aldrig kan man vara nöjd.


Det kunde visserligen varit värre - det kunde varit vi som fick någon annans smutsiga diskvatten in i lägenheten. Frågan är om inte det hade varit sämre. Gamla räkskal och skit.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards