Alla inlägg den 6 januari 2009

Av BD - 6 januari 2009 23:01

Att sammanfatta att helt år är aldrig enkelt. Men man kan väl göra ett försök. År 2008 sammanfattades aldrig på ett bra sätt innan det nya året började, så hey - jag gör ett försök nu. Bättre sent än aldrig, som man säger- även om det kanske inte skall klassas som superseriöst. Mycket har hänt under året, det är bara att konstatera. Samboliv med E, en flytt inom stockholm. Från skolbänken till fast jobb, massor av resor utomlands....


Men här har ni Årets....



[...Årets resa:] Kryssningar till Estland och Finland, resa till Göteborg i minst sex olika omgångar. En sväng förbi Umeå och Uppsala. Bortaresor med Blåvitt till Gävle, Norrköping och Enköpning. Resor utomlands till London, Fankrike, och Monaco. Men årets resa alla kategorier måste ändå vara den till Bulgarien.

[ ...Årets värvning:] att E kom upp och bodde med mig i Stockholm fulltime

[...Årets materiella inköp:] Den nya tv:n vi köpte. 42 tum på 22 kvaderat.

[...Årets själsliga inköp:] vattenpipan, alla gånger!

[....Årets oväntade:] Att jag skulle jobba med post (!)

[...Årets fråga:] ”har du träffat Leif GW persson än”

[...Årets stureplan:] Min utgång till Amabassadeur. En debut platsar alltid på listan. Annars Em.Han är brats som få! Göteborgs elit.

[...Årets lucky-bastard:] Jag + E, för att vi fick lägenheten här uppe

[...Årets sommarlåt:] lo,lo,los gehts.

[ ...Årets blåvit:] Åh, Robin söder

[... Årets vill-ha:] en till tatuering

[...Årets sprit:] Whiskey i alla dess former. Det är det som karaktariserat mitt år. Med uppstickaren tequila nu på slutet, och med öl som ett ständigt inslag på listan.

[...Årets byte:] från 22 till 67 kvadrat

[...Årets bakfylla:] Den efter firandet på Kleins en torsdag efter matchen mot sundsvall. Fy faen.

[...Årets Match:] AIK borta (eller hemma då) allways

[...Årets julklapp:] min egen till E. Fotbollsresa för att se Milan-Fiorentina

[...Årets framgång 1:] att jag blev utbildad kriminolog detta år

[...Årets framgång 2:] att jag faktiskt har ett välbetalt heltidsjobb

[...Årets mest spelade låt:] vandalen - göteborg

[...Årets stolpskott:] Domarkåren, Svff, huliganlagen

[...Årets nära-döden:] resa med buss i bulgarien/ eller resa överhuvudtaget i bulgarien

[...Årets borttappning:] husnycklarna + jobbnycklarna, fast i stark konkurens av jobbmobilen.

[...Årets konflikt:] Stockholm-Göteborg


Av BD - 6 januari 2009 22:51

En ledig dag kan spenderas på många olika sätt.

För min del var denna dag mest till för att starta året på ett bra sätt. För att sparka igång det hela så att säga, få lite kraft inför jobbet. Positiv energi änna.


Idag hann jag med en lång promenad inne i stan, runt någon jäkla ö som jag inte vet vad den heter - men som med största säkerhet inte var djurgårn.

Så mycket lokalsinne har jag. Fy fan. Jag går vilse i min egen lägenhet. Skrämmande. Eftersom vi var så nyttiga, så måste man självklart motverka detta genom en fika i Gamla Stan. Ingen idé att rivstarta året för att sedan tappa allt i slutet av september. Dålig taktik.


Dagen avslutades med mat i Kista på Texas Burger & co och en biofilm. Riktigt fin att avsluta dagen sådär. Det kallas även kvalitetstid med sin pojkvän. Och det är aldrig fel.

Men särskilt über-exalterande-super-duper-mega-spännande-dag är det la inte.

Av BD - 6 januari 2009 17:29


 

Nu smiter jag iväg på bio.... 

Av BD - 6 januari 2009 02:15

Sitter just nu intrasslad i ett täcke i soffan och se på ishockey. Okej, jag vet - det kan knappast vara normalt. Snarare högst befängt. Men det är en sådan där sak som händer ibland. För ett antal år sedan ställde jag och min pappa klockan på 02.15 för att se finalen av K2 (kanot) i OS, och idag sitter jag här för att se på finalen i juniorVM i ishockey (som för övrigt just nu verkar gå åt h-vete). Lite mysigt sådär, även om jag egentligen inte är sådär intresserad. Ska rota fram något att knapra på och göra mig lite te eller något annat varmt att dricka för att få denna stund komplett.


Jäkla tur att man är ledig imorgon. Annars hade det varit svårt att motivera denna gärning för chefen. Det blir väl tillräckligt svårt att logiskt motivera saken för min pojkvän.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards