Alla inlägg den 23 januari 2009

Av BD - 23 januari 2009 21:26

Har precis andats ut efter en jobbig vecka. Luften har gått ur ballongen så att säga. Dödsrycket var vändan på systemet, handlingen av mat och letandet efter en present till L (ska upp tidigt och röra mig mot fina Uppsala imorgon) - på samma dag som lönen kom. Nackskott på det egentligen, men måste man så. Man kommer hem och tänker att allt är frid och fröjd. Nänä. Där ligger en lapp från Wallenstam (Va?! finns dom?):

"Vi har varit inne i lägenheten, kollat på diskhon, det läcker in vatten till grannen, ring så bokar vi tid". Huh?


1) Hur kom dom in ?! Det första vi fick reda på av Wallenstam när vi flyttade in var att dom inte hade en huvudnyckel. Jag har missat minst 5 timmars arbete för att jag varit tvungen att vara hemma när dom tittat in med en jäkla dörrlist som skulle varit på plats redan från början.


2) Kan man använda sig av diskhon? Boka en tid, och ikryssandet av ruta två betyder att problemet kvarstår, men man kan ju inte ringa förrän på måndag. Kommer grannen att döda oss alternativt drunkna? Ingen information om det.


3) När dom faktiskt ändå var här - kunde dom inte ta med sig en fucking jävla namnskylt hit? Sedan vi flyttade in den 1 oktober så har vi tjatat om dels en namnskylt på dörren och dels en namnskylt i trappuppgången. Varje gång vi ringt har dom suckat och sagt att ja,ja det kommer. Hur tänkte dom nu?


Well, man slutar aldrig förvånas.


Av BD - 23 januari 2009 07:15

Fredag igen! Äntligen. Dags för helg.

Vi slänger la upp en låt, bara för att?

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards