Alla inlägg den 25 januari 2009

Av BD - 25 januari 2009 22:54

Satt och tittade igenom bilderna från Milano, vilket tog ett tag med tanke på att det är totalt 150 bilder tagna på två dagar. Måste vara någon form av ett rekord I think, med tanke på att kameran knappast har varit hög prioritet på tidigare resor. Ska ladda upp lite bilder senare (=läs imorgon), och någon form av text rörande resan lär väl bifogas. Det har ju varit knäpptyst på den fronten - mest för att återkomsten till jobbet var sådär - och man vill ju inte att folk ska tro att man fejkar. Nä, men minnen bör alltid förvaras i textformat också.


 Den här bilden får mig nästan att gråta av lycka. Den där panacottan var dödlig. Om någon vet var man kan finna en likvärdig här i Sverige, så är jag villig att göra i princip vad som helst för att få veta var. Feel free att namedroppa. Danke.


 

Av BD - 25 januari 2009 13:12

Nu smiter jag iväg in mot stan (eller centrum som det kanske kallas). Stockholm i alla fall. Eftersom frukosten här hemma består av en ytterst torr brödkant, beger vi oss in mot stan för att äta lite brunch (det är väl knappast försvarbart att kalla det frukost så här sent på dagen?). Ni ser; vi lyxar till det lite. Om jag känner mig själv och E rätt så tror jag vi drar oss mot vårt favoritställe vid Odenplan (Café SIRAP), för att sedan strosa runt och kolla i affärer. Lite inköp kan man väl tillåta denna lönehelg. Kanske biljard? Jag känner att det rycker i biljardfingret. Jag vill utkräva revansch. Blod och brutna ben och sådana grejer.

Vi får väl ser hur det blir.

Av BD - 25 januari 2009 12:13

GRATTIS SYRRAN, 19 år idag!

Det smärtar att jag inte kan fira det nere i Göteborg - men min present kommer på posten. Älskar dig, och vi ses ju snart!

/ Din storasyster på fel sida landet 

Av BD - 25 januari 2009 00:53

Stötte på en lista över vad det skulle kosta att pissa i sanden i Benidorm (Spanien). 1605 pix. 1605 kalla. Jag minns hur det var i sommras i Bulgarien - då man efter ett antal öl, och drinkar tänkte att stranden var ett billigt alternativ. Att det sen kostade 50 öre att gå på en riktig toalett med toalettpapper sju meter därifrån - den lilla detaljen förträngde man. När sen den bulgariska polisen kom och ville ha 50 levas för denna olagliga aktivitet, då kändes hela tilltaget något .... hrm... korkat (minst sagt).

Med andra ord: för er som har en möjlig fetish för denna aktivitet, eller tycker att toaletter är grymt överskattade - åk till Bulgarien....


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards