Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av BD - 2 oktober 2008 22:40

  • Stunder då man är glad över att man har en pojkvän som är duktig på teknik:

    A) När man ska köpa ett dyrt och komplicerat startpaket från Telia med

    telefon, tv samt bredband.


  • Stunder då man är glad över att man har en pojkvän som dessutom är bra på att smöra (aka kiss some arse):

    B) När erbjudandet inte omfattar en gratis silvrig digitalkamera (Sony

    DSC-W120). Men där man i slutändan får en ändå.

Av BD - 2 oktober 2008 18:57

Jag hade hoppats på att det där med ny lägenhet skulle vara en riktig solskenshistoria. Flytta våra saker, köpa nya - ja starta ett liv på riktigt. På något sätt känns inte 22 kvadrat skolåda särskilt livfullt. Mer som att livet går lite på stand-by. Att flytta till en riktig lägenhet som är både min och E:s, det var något vi båda såg fram emot. Vår egna gemensamma lägenhet.

Tyvärr är det inte så enkelt.


Av någon anledning anser Wallenstam, som äger den byggnad  lägenheten befinner sig i, att 22 år gamla tapeter inte är någonting att byta ut. Dessa tapeter hamnade på väggarna när jag föddes. Dessa tapeter är nu fulla av märken efter den tidigare hyresgästens tavlor, den är fylld av solblekta fläckar, och gula nikotinfläckar (eftersom den tidigare hyresgästen dessutom rökt inomhus). Det luktar as. Av någon anledning är det dessutom stora rost-bruna fläckar på tapeterna. I alla fucking rum. Tyvärr kommer detta inte åtgärdas. Wallenstam har klassat tapeterna som en 2:a på skalan ("godkänt"). Problemet? Besiktningen av lägenheten gjordes när möblerna och tavlorna var kvar. Inte en chans att man ser hur tapeterna ser ut då.


Det sorgliga är att vi kommer få vänta i runt ett år. Ett år utan att kunna använda (främst) vardagsrummet. Om det nu ens blir åtgärdat.

Va fan, vi kan måla själva, eller hyra någon som gör det - det är inga problem. Vi kan lägga ut pengarna, bara man vet att vi får tillbaka dom.

Konsumentskyddsverket är tydliga, men Wallenstam verkar vara sluga jävlar. Har egna specialregler. Börjar prata om att vi ska ta det rättsligt (fine, jag har en advokat).  


Jag i alla fall tjatat till mig en ombesiktning. Men det tog tid.

Det gör mig bara så ledsen. Ledsen att Wallenstam är så pengakåta. Ledsen att pengar ska styra i den utsträckning som det faktiskt gör. Ledsen att man tycker det är konstigt att byta ut 22 år gamla, och skadade tapeter. Ledsen att det överskuggar det roliga i att flytta.

 Vi är väl vuxna människor?

Av BD - 2 oktober 2008 07:14


Det är med stor sorg i hjärtat jag meddelar att Niclas Alexandersson slutar i IFK Göteborg efter  säsongen. Som blåvit är det bara att ta av sig hatten och buga. Tack Niclas för allt!

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards