Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av BD - 10 oktober 2008 19:00

Såhär är det. Jag är egentligen dålig på vin. Och inte på det där lite "jag-låtsas-att-jag-inte-kan-för-att-vara-lite-charmig"-aktiga sättet, utan jag är verkligen usel. Genomrutten. Tro mig, jag har verkligen försökt också- jag spenderade några timmar på en vingård i Tyskland en gång, men inte ens det hjälpte. Att en fredag försöka hitta ett gott vin på Systemet blir alltså lite av ett mission impossible.  Chardonnay hit, och Riesling dit, och say what? För att förenkla för mig själv (och hitta ett bra vin) har jag alltså fyra kriterier jag utgår efter (läs: följer slaviskt):


1) Vinet skall vara förpackad i en flaska med ett spännande motiv. Motiv i form av människor, älgar, eller hjortar kommer högt upp på listan. Glada färger och mönster följer strax efter, och är det någon rolig effekt (ex. en spegelfunktion) så blir det ett stort plus i kanten.


2) Vinet får gärna ha ett spännande namn, som inte bara består av "vitt bordsvin från Tyskland".


3) Det skall stå lite vinflaskor på hyllan. Det vill säga - är det några få flaskor kvar av sorten, så bevisar det att den är populär. Är den populär så ökar chansen att den inte smakar jäst råttpiss.


4) Det får inte (jag upprepar INTE) finnas nät runt flaskan. Nät tyder på att det är skitvin, har jag hört. 

 

Dagens Resultat:

Följer alla punkter ovan. 

 

Av BD - 10 oktober 2008 07:14

Fredag idag! Underbart. Om exakt en vecka åker vi ner till Göteborg. Om exakt en vecka flyttar vi in i den nya lägenheten - på riktigt. Det tycker vi firar lite extra med en låt (självklart inspelad i Göteborg).

 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards