Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av BD - 6 oktober 2008 23:08



När man får sådana här kvitton där det står att man köpt två stycken "stammisöl" då känns det som att assimileringen till stockholmare har gått för långt....

Av BD - 6 oktober 2008 22:42

Vardagslyx är att sluta jobbet och veta att man har råd att (för en gångs skull) äta middag ute. Vardagslyx är också att unna sig vad som måste vara Stockholms bästa pasta på resturang/café  Runt Hörnet .Den där pastan fylld med nötfärs och mozzarella, med oliv och pestopasta är som en liten del av himlen. Det är ett faktum.

Vardagslyx är definitivt att sitta på blåvittpuben Kleins i gamla stan - och höra  blåvittlåtarna bara pumpa ut ur stereon på högsta volym. Precis i den studen känns det inte som att man är i exil - det känns som att man är bland vänner.

Vardagslyx är det även när man får sitta och njuta av en ypperligt bra fotbollsmatch. Riktigt hög klass. För en gångs skull. Första halvlek var underbar att se. Blåvitt  spelade bra idag, och det är sådana stunder som värmer lite extra. Underbart att sänka dom där två kalla ölen också. Även om det bara är en måndag.


Imorgon går jag med lätta steg mot jobbet. Lätta, fjäderlätta, steg eftersom Blåvitt vann över Hammarby. Inte med ett mål, utan med två. 2-0 mot Hammarby - solklar vinst, absolut.  Det värmer i hjärtat. Fy fan vad underbart! Jag ska bara le sådär överlägeset imorgon - för att rub it in. Det är jag värd. Det är i sådana lägen som det faktiskt är roligt att bo i Stockholm.....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards