Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av BD - 29 oktober 2008 23:15

För tre, fyra år sedan skrev jag en avhandling om medias syn på brottslingar och kriminella. Jag studerade tidningsartiklar skrivna under ett och ett halvt år - artiklarna hämtades från Aftonbladet och (om jag nu inte minns helt fel) även Göteborgs Posten. Slutsatsen av avhandlingen var exakt likdan som den Ester Pollack framförde i Kvällsöppet på TV4 idag.

Det är intressant att se att jag är ibland ligger före i tiden.

Jag är inte så ointelligent ändå....


...och jag måste säga att den insikten är ytterst behaglig.

Av BD - 29 oktober 2008 22:40

..... För hur annars kan man förklara att han just nu sitter klistrad framför Öppna Kanalens tv-program "Schackklubben Akrobaten: Mitt i Schack".

Det är helt seriöst ett program som i 30 minuter b-a-r-a handlar om schack. Just nu är det en stor helskärmsbild av ett schackbräde där olika schackdrag gås igenom grafiskt. Det är också en ytterst pedagogisk röst som på gnäll-stockholmska förklarar dragen. Det kommer fina kommentarer som "ja, för den oinvigda kan detta drag se bra ut...men...höhöhö, för den som vet så ser man att man att det givna draget istället är".


Oh my.

 Jag vet inte om jag bör oroa mig.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards