Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av BD - 27 oktober 2008 23:24

"Det är en sådan där dag idag" tänker man när man slår lilltån i sänggaveln och man huttrar av kyla för att Wallenstam ännu inte har satt igång värmen i lägenheten efter 24 dagar.  Det är en sådär dag när toalettsitsen är djävulsk kall, där man håller på att drunkna i badkaret och där russinen till filen är slut. Man kommer försent till jobbet, och det är kallt som fan ute. De tre första mailen när man slår igång jobbdatorn är olycksbådande - och gör att magknipet blir än värre. Stressen blir påträngande och pulsen högre. Det är sådan där dag när man får köpa lunchen ute, bara för att upptäcka att det är en ofräsch variant av pasta och köttfärssås man äter. Det är en sådan där dag då post-itlapparna ständigt växer till antalet. Det är en sådan där dag då man misslyckas med lasange. Där man bara vill krypa upp i soffan och slötitta på tv - för att upptäcka att man fortfarande bara har skogstv.



Det är en sådan där dag, ja. Underbart. Nu tänker jag skita i det här. Jag ger upp. Jag hoppas på morgondagen.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards