Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av BD - 11 oktober 2008 19:47

Jag har ett problem. Det återkommer alltid, några gånger per vecka. Problem med åldersgränser. I stort sett vart jag än skall gå och där det finns någon form av åldersgräns, så frågar vakterna om min ålder. Det börjar bli lite irriterande. Jag vet att det egentligen inte är någon ide att gå till ett uteställe med 25 i åldersgräns eftersom jag är 22 (om inte stället är slappa med reglerna och går efter utseende - då kommer jag nog in). Att gå på krogen innan jag var 18 var liksom aldrig en bra ide. Och innan man går in på Systemet gäller det att man dubbelkollar att legget finns i bakfickan - annars ryker spriten ganska snabbt.


Idag råkade jag ut för samma sak när jag skulle ta mig mot baren för att köpa en kall starköl i första periodpausen:

Vakt: Ursäkta tjejen, men hur gamal är du?

Jag: Jag är 22...

Vakt: Har du legitimation?

(Flaschar legget)

Vakt: Tack, hehe, du ser inte ut som 22 år

Jag: Jo jag vet, du är inte den första som säger det 


Hur gamla tror dom att jag är? 16 år?

Nej. Okej att dom inte exakt kan se hur gamal jag är - men att de ens överväger om jag är gamal nog för Alkohol, det gör lite ont.

Som en liten tagg som sitter där och värker.


Aj. 

Av BD - 11 oktober 2008 14:41

Om några minuter ska vi bege oss. Jag ska bryta mönster idag- think outside the box. Idag blir det inte det trygga vanliga inrutade som gäller - utan idag blir det att vidga sina vyer. Klockan 16.00 börjar det. Mitt i fiendens (läs djurgårdarnas) högborg Hovet sitter vi, för att se ishockeymatchen mellan Djugården-Frölunda.Första hockeymatchen för E - kan bli mycket intressant att skåda. Vi ska köra standad-uppladningen såklart: öl, korv och gott-och-blandat-godis.


Förresten: en utförlig rapport om djurgårdarnas småbarnsfasoner och djurmentalitet utlovas vid hemkomst. Hovet är ju inte direkt Scandinavium, så jag förväntar mig ingen lyx direkt. Vi får se hur jag överlever.


Dagens aktivitet: 

 



Av BD - 11 oktober 2008 00:31

Gled ut på en liten promenad. Gjorde en ansträgning och snyggade till mig lite innan, för målet var att ta en kall öl på en bar någonstans. Tjöta lite skit och bara slappna av. Efter en runda runt Hammarby Sjöstad styrde jag och E. stegen mot Göteborg. Den där baren i regnskogsmaterial  (aka teak) vid Hammarby kanal. Mycket miljövängligt. Host. Där kanske det finns en bra öl? Eller en whiskey? När man tittar in ser man följande: en lite brasa och flera sällskap med människor i 35-40-års åldern. Bakåtslickat hår, och välstukna skjortor. Överallt rödvin i stora kupade glas. Ingen öl.

Utanför stod tjejer med tajta jeans och pälsvästar (oh my!). Små rosa skjortor och kjolar.

 

Va fan?! Det där är inte Göteborg! Hur kan man ens döpa en bar efter något så vackert och sen låta den besudlas av sådana människor? Rödvin? Hallå, Göteborg är kalla Heineken. Goa gubbar, änna. Inte rödvin och finlir och blekta vita tänder.

Typsikt jävla Stockholm! 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards