Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Natthockey

Av BD - 6 januari 2009 02:15

Sitter just nu intrasslad i ett täcke i soffan och se på ishockey. Okej, jag vet - det kan knappast vara normalt. Snarare högst befängt. Men det är en sådan där sak som händer ibland. För ett antal år sedan ställde jag och min pappa klockan på 02.15 för att se finalen av K2 (kanot) i OS, och idag sitter jag här för att se på finalen i juniorVM i ishockey (som för övrigt just nu verkar gå åt h-vete). Lite mysigt sådär, även om jag egentligen inte är sådär intresserad. Ska rota fram något att knapra på och göra mig lite te eller något annat varmt att dricka för att få denna stund komplett.


Jäkla tur att man är ledig imorgon. Annars hade det varit svårt att motivera denna gärning för chefen. Det blir väl tillräckligt svårt att logiskt motivera saken för min pojkvän.

 
 
Peter Ingestad

Peter Ingestad

6 januari 2009 22:42

JVM. Vad hjälper det att gnälla? Jag är alldeles förbannat trött på att Sverige alltid och utan undantag förlorar mot Kanada i VM-finaler, för att sen glädjas över beröm från våra egna idiotsportjournalister: "egentligen var ni bäst, grabbar", som om det var det turneringen gällde. Vilken ynkedom. Fatta nån gång att grishockey måste besvaras med grishockey och inte med gnäll. Svenska spelare är nog så stygga mot varann, men mot kanadicker törs de minsann inte. Vad är det för fega kräk som inte ens kan skydda sin målvakt, jag bara frågar!? Tre Kronor = Satans FLICKGÄNG! De får tammefan sluta lipa och lära sig slåss i stället.

Men det är klart, med en inhemsk politikerstyrd hockeykultur som prioriterar jämställdhet, klimatklrisen, idrottens förbrödrande tjusighet, mänskliga rättigheter, HBT-kompetens etc. framför guld blir det ju tyvärr såhär.

- Peter Ingestad, Solna

http://kraxpelax.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards