Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Årsresumé 2008

Av BD - 6 januari 2009 23:01

Att sammanfatta att helt år är aldrig enkelt. Men man kan väl göra ett försök. År 2008 sammanfattades aldrig på ett bra sätt innan det nya året började, så hey - jag gör ett försök nu. Bättre sent än aldrig, som man säger- även om det kanske inte skall klassas som superseriöst. Mycket har hänt under året, det är bara att konstatera. Samboliv med E, en flytt inom stockholm. Från skolbänken till fast jobb, massor av resor utomlands....


Men här har ni Årets....



[...Årets resa:] Kryssningar till Estland och Finland, resa till Göteborg i minst sex olika omgångar. En sväng förbi Umeå och Uppsala. Bortaresor med Blåvitt till Gävle, Norrköping och Enköpning. Resor utomlands till London, Fankrike, och Monaco. Men årets resa alla kategorier måste ändå vara den till Bulgarien.

[ ...Årets värvning:] att E kom upp och bodde med mig i Stockholm fulltime

[...Årets materiella inköp:] Den nya tv:n vi köpte. 42 tum på 22 kvaderat.

[...Årets själsliga inköp:] vattenpipan, alla gånger!

[....Årets oväntade:] Att jag skulle jobba med post (!)

[...Årets fråga:] ”har du träffat Leif GW persson än”

[...Årets stureplan:] Min utgång till Amabassadeur. En debut platsar alltid på listan. Annars Em.Han är brats som få! Göteborgs elit.

[...Årets lucky-bastard:] Jag + E, för att vi fick lägenheten här uppe

[...Årets sommarlåt:] lo,lo,los gehts.

[ ...Årets blåvit:] Åh, Robin söder

[... Årets vill-ha:] en till tatuering

[...Årets sprit:] Whiskey i alla dess former. Det är det som karaktariserat mitt år. Med uppstickaren tequila nu på slutet, och med öl som ett ständigt inslag på listan.

[...Årets byte:] från 22 till 67 kvadrat

[...Årets bakfylla:] Den efter firandet på Kleins en torsdag efter matchen mot sundsvall. Fy faen.

[...Årets Match:] AIK borta (eller hemma då) allways

[...Årets julklapp:] min egen till E. Fotbollsresa för att se Milan-Fiorentina

[...Årets framgång 1:] att jag blev utbildad kriminolog detta år

[...Årets framgång 2:] att jag faktiskt har ett välbetalt heltidsjobb

[...Årets mest spelade låt:] vandalen - göteborg

[...Årets stolpskott:] Domarkåren, Svff, huliganlagen

[...Årets nära-döden:] resa med buss i bulgarien/ eller resa överhuvudtaget i bulgarien

[...Årets borttappning:] husnycklarna + jobbnycklarna, fast i stark konkurens av jobbmobilen.

[...Årets konflikt:] Stockholm-Göteborg


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards