Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Fredagens After Work

Av BD - 11 januari 2009 21:07

Har haft en underbar helg. Jo jag vet, jag missbrukar ordet: men hell yeah, det finns inget annat ord för att beskriva saken (om man inte går in på Ne.se och söker - och det känns väl kanske lite för ambitiöst just nu). Denna helg var oväntad, rolig och fullkomligt underbar! Det var helgen som kom till enbart baserat på spontanitet. Att vara impulsiv var ledordet. I-m-p-u-l-s-i-v. En kompis till E skulle komma upp men var tvungen att ställa in - så helgens tidigare planer blev ändrade. Sitter man hemma och hänger läpp, tar fram självmordssnaran och skrider till verket? Nejfan. Såklart att man inte gör...


Det började redan på fredagen.

Efter jobbet och en lång (men inte särskilt hård...) jobbvecka så var det dags att koppla av. Mötte därför upp E på Bishop Arms vid hans jobb. Strålande planerat att ha en bar där förresten. Utmärkt planlösning. Efter lite öl och ett glas vin kändes det som att kvällen hade börjat strålande. Bra start helt enkelt. Skönt att bara sitta ner, ta det lungt - och andas. Det är som sagt en massa olika saker (mer eller mindre tunga) som snurrar i skallen just nu och som behöver redas ut - framtiden, jobb, semesterplaner, ja you name it. Bishops är för det ändamålet perfekt- ett utmärkt ställe att koppla av på, för där är det kvalitét både på ölen och på whiskeyn, och det tillsammans med finfint sällskap är väl i princip allt som behövs för att lösa alla världens samlade problem.


När man började bli hungrig insåg man att det kanske var dags att röra på sig. Som vanligt var vi dock lite väl ambitiösa i planerna, för istället för en matbit så hamnade vi på ytterligare ett ställe - för att ta en öl till. Den där vägen har man ju gått förrut änna. Stället i fråga var dock inte vilket ställe som helst - utan vad som jag redan nu kan säga kommer att bli min framtida oas i Stockholm- nämligen Peppar. För tillfället var hela stället (och då menar jag hela) pyntat med julpynt. Och då menar jag inte heller lite halv-mesigt svenskt pynt med någon sketen tomte och lite glitter i något hörn - nä, här har man pyntat helt insane. Let's go fucking mental. Som om en tomte har sprängt sig själv i luften här inne. Helt underbart!

Jag lyckades förresten smygfota á la paparazzi-style (men kvaliten är la sådär):



När man till och med har anstängt sig med att pynta toaletten på ett sådant sätt att man egentligen aldrig vill gå därifrån, då kan man klassa det som ett lyckat försök till julpynt.

Att baren dessutom har ölen Red Stripe på programmet - ja då kan det inte bli annat än kärlek vid första ögonkastet. Red Stripe mina vänner - autentiskt Jamaicanskt öl (ingen vidare smak egentligen, som Heineken typ). Det ger mig fina minnen från min resa dit dock. Herregud. Efter att ha sänkt (och njutit) av denna öl, började dock frånvaron av mat göra sig påmind, så det var ett absolut måste att ta sig in mot stan för en bit mat. Oavsett om man var påverkad eller ej (fast här var man då just påverkad) så är O'Learys alltid ett bra val. Deras nachotallrik blev således den mat som åkte ner i magen. För en gång skull höll dom där chipsen god kvalitet, men att blanda guacamole och vitt vin är dock inte någon bra ide (så för er som känner ett stort sug efter att testa: tänk om!).


Kvällen avslutades sent på - ja just det - Bishop Arms vid centralen. Sedär: cirkeln är sluten! Strålande. En fin kväll, var över - men exakt hur tunnelbaneresan hem till Husby skedde, det har jag ingen aning om. Jag vet dock att vi lyckades ta oss på tunnelbanevagnen, och jag har dessutom ett svagt minne av att någon i vår vagn gjorde det delikata misstaget att pissa på sig. Om jag inte minns fel satte sig sedan en småbarnsmamma i skiten. Lite humor sådär sent på natten.

Även om det egentligen mest känns tragiskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards