Alla inlägg den 5 juni 2008

Av BD - 5 juni 2008 23:58

... Varför har TV4 så usla sportsändningar att man utvecklar en kraftig huvudvärk? Ska det fortsätta såhär så blir det ett ångestframkallande EM, nej vänta inte bara det - Det blir olidligt. Hur många reportage om kor och bjällror kan man klara av? Hur många meningslösa intervjuer med Ekwall? Hur många "analyser" (haha...) av Hedman klarar man av innan man blir fysiskt sjuk?


Jag tippar på under tio.

Av BD - 5 juni 2008 23:12

Sitter här i ett kokhett rum (okej, "lägenhet") och försöker att inte störa mig alltför mycket på de individer som bestämde sig för att ha en grillstund precis utanför mitt fönster. Känns något orättvist att bli pissed över detta faktum, främst för att jag är ett big fan av grillfester. Kött och öl, ni menar att det inte skulle passa mig? Eh, va? Dessutom verkar de faktiskt ha relativt roligt, även utan en gitarr. Extra pluspoäng på det.Äsch jag antar att min gnällighet á la 70-åriga tanter på bussen börjar kicka in nu. Som en enda lång bakfylla. Fast, på något sätt trevligare.


I vilket fall som helst så har jag börjat fundera. Det blir så när man är trött, och när man inte riktigt känner för att sova. Inte än. Jag har börjat fundera över det där med vänner. Kompisar, amigos....ja, där någonstans tog väl språkkunskaperna slut. Jag ska inte skyta med att jag har haft världens största umgängeskrets back in the days (läs 34 kompisar man ser i skolan och "caffe-lattar" med) men detta har resulterat i att de vänner som jag har istället blivit riktigt tajta. Vi behöver inte alltid ses, vi behöver inte alltid ringas vid (även om vi gör det ändå), vi vet att vi finns där.

Eller, jag trodde det i alla fall.


Det visar sig när jag tänker efter att jag faktiskt har varit involverad i en del kompis-förhållanden som inte har varit särskilt, hrm, hälsosamma. Inte så att dom langade crack till mig och söp mig under bordet (på ett sätt hade väl det kanske varit roligare...) men, det har varit förhållanden baserade på endast en persons vilkor. Och tro mig, det var inte mina. Inte en enda gång. Det som är mest synd är att jag aldrig såg det. Små signaler hela tiden, små saker som man inte tänker på, men som finns där. Avundsjuka, att aldrig ta mina känslor på allvar, att aldrig lyssna, i förlängningen - att aldrig förstå. Att aldrig be mig om hjälp, utan gå till utomstående folk på nätet med sina problem. Vad sänder det för signaler till mig? Att inte respektera mig och mina beslut, att inte stötta mig när jag som mest behövde det.


Nu ska jag vänligt men bestämt undgå att gå in på alltför många detaljer. Det är fortfarande lite av ett känsligt kapitel, mycket av det där. Det blev aldrig avslutat på det sätt som jag önskade. Jag orkade inte med det. Helt ärligt. Jag vet att det inte är någon idé att dra det längre, men det känns illa att jag blev syndabock för något som i grund och botten inte var (eller är) mitt fel. Men jag antar att det likväl är en konsekvens av att folk inte lyssnar på mig. Har en kompis som kommer hem från ett annat land förresten, - lite av samma visa där. Banka-huvudet-i-väggen. Igen. Jag vet inte hur många gånger jag orkar det där. Seriöst. Jag orkar inte sätta ner foten en gång till.

Vi får väl se hur långt jag orkar denna gången....

Well, tack till dom som finns där. Såklart har jag mer guldkorn än bitar av skit på min sandstrand (vilken otroligt horribel liknelse!) Ni överväger självklart allt annat. Ni vet vilka ni är, och ni vet vad ni betyder.

M, det blir poolparty på onsdag! Bara så du vet.


Cheers

Av BD - 5 juni 2008 19:08

Ja fan. Jobbveckan är slut. Helgen är här. Det är i princip fredag idag. Livet är underbart. Det är sol, det är varmt, det är helg. Jag har min plan för helgen klar redan. Utarbetad in i det minsta. Detaljstuderad. Den startas med ett glas kallt vin, vitt bröd och pastasallad idag. Imorgon blir det bad vid en sjö (eller hav, eller vad som nu finns här uppe...). Med andra ord: jag tar en random sjö och hoppas på det bästa, (det är väl knappast något som slår pappas pool eller stamsjön anyway). På lördag är det übershopping inför Bulgarien. Verkligen über. I-n-s-a-n-e. Jag har panikmycket som måste köpas in. Det får bli en tur i stan liknande den gamla tanter gör när dom ser att det är rea på tvättmedel på ICA - dvs i full panik. Sen börjar fotbollsvm (jag längtar...), så fotboll på någon storbildsskärm (utomhus förhoppningsvis) med tillhörande öl borde få mina ömmande fötter och tunna plånbok att andas ut.


Vet ni vad? 

 Hittade en kopia på vägen hem från jobbet. Runt Östermalmstorg (okej, dåligt lokalsinne, det var nog en bit ifrån...). Trodde bara man hade äkta saker här upp i Stockholm?

Tydligen inte...  

Av BD - 5 juni 2008 07:09


"Varför är hon naken, tanten?"

"du förstår att hon blev sjuker, hon fick feber, så bry dig inte om det du"


Den är fanimej lika rolig varje gång. Top notch, som man säger här uppe. Bra start på dagen, nu blir det jobb. Hepp,hepp!


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards