Alla inlägg den 7 juni 2008

Av BD - 7 juni 2008 23:42

Tog mig en sväng förbi Kungsträdgården här i Stockholm idag, sent på eftermiddagen efter shoppingen. Hoppades att det skulle finnas storbildsskärm med fotboll och en iskall öl. Ölen såg jag till, men inte fotbollen på storbildsskärm. Tyvärr. I vilket fall som helst, så gick jag förbi TV4:as EM-studio. Blängde lite surt på Hedman, och sen såg jag det:

 Vilka sitter där om inte Mattias Bjärsmyr, och Marcus Berg!


Jag blev helt lyriskt. Jag ville bara ställa mig och skrika på dom. Vinka lite glatt. Skrika  att jag älskar er! Skrika tack för guldet! Skrika att Berg skulle komma hem, skrika att Bjärsa aldrig får lämna. Ever. Skrika till Hedman att han hade fel, Du hade fel om Kim, ta tillbaka det nu! 


Men jag vågade inte.


Anyway, ytterst trevligt att se så fint folk gästa Stockholm. Det är skönt att ha lite Göteborgare här...

Av BD - 7 juni 2008 22:38

Sitter här helt utmattad i sängen och har precis sett klart fotbollsmatchen Portugal - Turkiet.Benen, ryggen och axlarna värker enormt. Inte ens tre estniska öl av märket Saaremaa hjälper. Antar att det är ganska illa då. Hur kommer detta sig? Har jag ställt upp i någon form av fysisk tävling? Har jag sprintat runt Sickla? Svaret är nej. Jag har engagerat mig i heavy shopping idag. Där har ni förklaringen. Hade grymt mycket inför Bulgarien som inte var införskaffat. Det kändes som min garderob/sminkväska bestod av ett svart hål, så tomt var det. Det ekade, i princip. Och eftersom Bulgarien kommer bli galet, så var det mycket som behöver införskaffas. Pronto!

Jag laddade upp med en tonfisk smörgås från SubWay, och sen var jag igång. 


Dett resulterade i inte mindre än 5 påsar...


Vad innehöll dessa spännande påsar, kan man då fråga sig? Jo, som ni kanske anar är min studentekonomi något halvkrasslig. Eller, jag har ju pengar, jo jo. Bara det att jag ska spara dom inför Bulgarien. Resultatet i mina påsar bör därmed sättas i relation till detta. Följande innehåll har identifierats:


Två stycken tubtoppar (förga oväntat från Gina Tricot) att ha tillsammans med mina jeansshorts eller mina vita korta shorts. Eftersom jag normalt är ganska safe av mig, så kände jag att Fuck it! vi kör på färg. Det blev skitsnyggt. Passar till mina ögon (eller något annat löjligt...)


Ett vitt linne har jag letat i åratal efter. Inga problem kanske ni tycker. Nähä, men jag har vissa krav. Jag är smått allergisk mot H&Ms usla mixade linnen. Jag vill ha bomull, inte skit som krymper två storlekar efter en tvätt! Sådetså. Sen vill jag ju att det ska vara lite urringning med, jag är faktiskt (mig vetligt) ingen nunna. Detta linne höll väl relativt bra för de uppsatta kraven.


Detta köp är det som jag är allra mest nöjd över. Jag fullkomligt älskar MakeUpStore. Har köpt en dual foundation som jag använder hela tiden. Dock är färgen helsinki, en färg som under sommaren får en att se ut som en eskimå med michael jackssons myskiska hudsjukdom. Därför införskaffades denna i färg bankok. Jag tror stenhårt på detta!


Sen råkade jag gå lite bananas i sminkaffären. Let's go fuckin' mental!

I påsen hamnade en mild nagellacksborttagning. Niveas cleansing milk (sminkborttagning) med mandel- och calendula-olja. Nivea Soft body & face cream (den bästa billiga ansiktskrämen, ever). En sminkborste (används förslagsvis med dual foundation från MuS). En svart flytande eyeliner (som jag äntligen lärt mig bemästra). Mascara: Great Lash (det finns fan ingen bättre!). Tillsist ett läppglans av färgen Honlulu Pink.


Issh... Jag vill inte veta vad satan detta kostade. Har inte vågat kolla mitt konto än. Många bäckar små, änna.

Well, detta var mitt försök till modeblogg. Det lär antagligen aldrig hända igen. Det var ju ansträngande (och egentligen ganska ointressant?)

Behöver nog en öl till. Där har vi lösningen!

Av BD - 7 juni 2008 18:17

Sitter här igen. Bänkad framför TV:n. Som alltid när det är fotboll, som alltid när det är EM. Det är något speciellt förstår ni. Den är en speciell känsla som kommer när det är EM/VM i fotboll. Det är inte den där nationalistiska känslan av att "fan vad Sverige är bra, vad roligt att se EM, vi kommer vinna" nej nej. Det är en känsla som gör att jag blir alldelse varm i magen. Det är helt enkelt mysigt att sitta här. Jag tycker om att sitta och se till viss del meningslösa matcher mellan länder som inte räknas som "de största" inom fotboll. Det ger mig lycka.

Förra gången såg jag i princip alla matcher, jag satt och längtade efter att sändningarna skulla börja - trots att det var 25 grader och strålande sol utanför fönstret.Det får mig att bli lite rädd för mig själv ibland. Men, faktum kvarstår - EM har äntligen börjat och satan vad roligt det ska bli.

Nu ligger ölen på kylning, nu är ljudet uppskruvat till max (stackars min granne).

Nu är vi igång!

Match nummer ett:  Schweiz - Tjeckien.


Av BD - 7 juni 2008 12:32

Hepp,hepp! Nu beger jag mig ut på stan, mot en tid av kraftigt spenderande, mot en tid av trängsel med andra svettiga människor (sexigt, jag vet...)

Nu blir det insane shopping inför Bulgarien. Hepp,hepp! 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards