Alla inlägg den 28 juni 2008

Av BD - 28 juni 2008 23:40

Den senaste tiden har varit full med saker som aldrig tar slut. Alltid något nytt att göra. Alltid något på gång. Hepp, hepp. Göteborg, Bulgarien, och jobb. Hell no att det har varit tråkigt, mest alldeles underbart, men ibland behövs en dag där man bara tar det lugnt.


Så var det idag. Egentligen var det inte det som var tanken från början utan planerna var högst annorlunda, men jag har blivit totalt golvad av en hastigt uppstående förkylning. Smack, sa det bara (bokstavligen), så ligger jag där med huvudvärk, svettig som satan med rinnande näsa och kliande ögon (det kan vara en udda bakfylla av alldeles för mycket rosé och vattenpipsrökning, men snarare en kombination av detta och dålig resistenthet mot bakterier). Lika bra att bädda ner sig tillsammans med E, fluffa upp kuddarna och njuta av underhållning i 42tums storlek.  Att vädret sen var kasst gjorde inte saken sämre. Legitimt att njuta av den nya TV:n med andra ord. Det blev en riktigt skön dag idag. Släpade dock ut min slöa kropp runt 16 tiden och tog en promenad. Höll på att dö av tjugotalet kanadagäss som i princip attackerade oss med kniv (eller okej, näbbar), fan farliga saker dom där djuren. Morfar brukar sikta på dom med luftpistol när dom attackerar hans gräsmatta med skit, det finns nog en bra anledning till det. An eye for an eye. Kom hem och svängde ihop en underbar middag: lövtunna skivor kött marinerade i sweet chili, potatissallad till det och en sallad med tomater, lök, olivolja och mozzarella. Efterätt?  Några glas rosé, och sen matade E mig med jordgubbar doppade i smält choklad och socker. Earning him 6 bonuspoints for romantic skills. En skön lördag med andra ord. Riktigt skön.


Imorgon blir det Em-final, jag hoppas verkligen att huvudet hänger med då. Det blir att ladda med sömn – och öl. Visserligen är det Whiskey som är det ultimata vid förkylning (jag tror att det är så i alla fall). Får se om jag har något kvar i gömmorna. Jag antar att det är sådant som man inte kan få på recept? Eller?

Av BD - 28 juni 2008 17:34

För er som ska ta er en tur till Västkusten (eller Bästkusten) under sommaren och stanna till i den vackra sommarstaden Göteborg - här kommer en ultimat ordbok. Bara så att ni förstår lite mer vad som sägs där nere. Tänk på detta när ni strosar längs Avenyn i solskenet, eller tar er en mjukglass med strössel vid Gustav Adolfs torg.....



Av BD - 28 juni 2008 10:28

Vaknade denna Lördag klockan 09.15 av att någon jävel startat en kantklippare precis utanför mitt fönster. Denna någon bestämde sig sedan för att klippa hela området här utanför, och tro mig - det är inte litet. Personen i fråga var dessutom usel på att klippa vilket medförde ett hackande oljud som var så starkt att mitt fönsterglas vibrerade. Dagens fråga: Vem i helvete är så dum att han/hon startar en kantklippare och börjar klippa just precis längs med husväggen när klockan är 9 på en lördag? Vad är det dom försöker ådstakomma? Om dom vill ha irriterade hyresgäster, med knappt 7 timmas sömn, så har dom fan lyckats.


Jävla idiot!

Av BD - 28 juni 2008 01:22


Satt och funderade lite. Kom fram till att jag nu har rökt i princip allt. Ja, bortsett från rökbara droger då. Inte min tekopp alls, sorry. För ungefär ett år sedan hade jag inte rökt någonting, jag var helt oskuld i ämnet och satte en ära i att inte ha gjort så. Men hey, tider förändras och så även jag I guess (oh my, fredagspoesi). Det var väl någonting med att ”om man inte har testat så kan man inte uttala sig tanken” som influerade mig. Verkar något ologiskt att den kom när man är runt 22, men bättre sent än aldrig.


 Av det jag testat måste jag säga att Cigaretter är det mest meningslösa. Jag finner verkligen ingen poäng med det. Smakar inget direkt, inget markant - och du luktar hästarsel. Dessutom ser du ut som fan med gula naglar och det är dyrt som satan också. Nej, det går bort. Cigarr då? Det är en helt annan sak. Har rökt en del olika och smakerna varierar oerhört. Det är något fylligt och mustigt med en cigarr som får det att smaka godis i hela munnen. Det tar dock ett tag att röka upp och det är svårt att hitta några riktigt bra i Sverige som inte är alltid alltför dyra. Men gott är det. Alternativet till cigarr är Cigarill. Som en mindre cigarr helt enkelt. Det smakar mer än en cigarett, men är inte lika stor och tung som en cigarr. En favorit helt enkelt, vilket bevisades på bröllopet där jag drog i mig 8 stycken. Enkelt att röka om man är själv, här behöver man ingen att dela med. Sen finns det Vattenpipa. Det är nog den absoluta favoriten Top notch som man säger här. Den ser vacker ut (jag vet ytligt argument…), det luktar gott, och det går att variera. Olika sorters tobak - olika smak och lukt. Något mer omständigt än ovanstående alternativ, men ack så socialt.

Nackdelen? Well, en (stor) session är ungefär lika farligt som 100 cigaretter (läs Här).


Det är så jävla typiskt…



Ps. Del fyra av Bulgarienresan kommer imorgon (läs: senare idag), på grund av en flaska rosé och lite annat trevligt som kom i vägen. 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards