Alla inlägg den 22 juni 2008

Av BD - 22 juni 2008 23:17


Den här bilden förklarar en hel del.... 

 


Precis min form av humor... Wulffmorgenthaler.

Av BD - 22 juni 2008 22:15

Nej, denna dag krånglar bara. Det är väl min rese-bakfylla som sätter in som vanligt. Jag blir nojig, irriterad och ingenting är kul. Som ett enda stort liggsår som varar. Jag vill bara tillbaka och gnäller som en skadeskjuten höna konstant. Det är som det alltid är efter en semester med andra ord. Det slår aldrig fel. Det är någonting med klimatet kanske? Det lite småkalla vädret i Sverige som under sommaren bara nästan kommer upp i acceptabel nivå. Som gör att man längtar tillbaka (just nu regnar det förresten). Det kanske är något med kulturen? Jag har svårt att hitta riktigt bra ställen där man kan chilla med en billig öl i värmen på samma sätt som man gör utomlands. Det kanske är något med människorna? Den där stela attityden som finns här, som gör att man gärna är lite distansierad. Som inte är särskilt inbjudande. Jag menar, dom stockholmare vi stötte på idag ger en inte direkt hopp om mänskligheten. Om man vill vara vänlig.


Eller så är det en  kombination av allt ovan, som skapar känslan av att utomlands alltid är lite bättre än Sverige. Lite mer klass, lite mer stil - och ja, det gäller bisarrt nog även Golden Sands i Bulgarien.


Tro mig, jag har inte glömt av min detaljerade beskrivning av GS-resan. Nej nej, tro mig...den finns här inne i huvudet, skvalpar omkring. Det var så underbart, så roligt, så...insane att jag bara vill tillbaka, och jag enda chansen att återuppleva det igen är ju att berätta om det. Sä detaljerat man bara kan.

Dock inte idag. Inte idag kära vänner. Idag blir allt bara fel, allt bara krånglar. Idag är ingen bra dag. Har förbarmande kära vänner. Det är Spanien-Italien på TV:n och när inte ens den matchen känns särskilt intressant för mig (trots att jag har öl på kylning) så kan ni förstå att jag är lite under isen.Jag sover på saken och startar med ny energi imorgon. Det är vad jag gör. Tuggar taggtråd och tar nya tag.

Tills dess - Cheers (mest för sakens skull) 

Av BD - 22 juni 2008 20:16

Vilken jäkla dag. 5 timmars tågresa med SJ:s långsamaste tåg ever, storhandling (uppfyllning av kylskåp för 400 spänn) samt allmän städning av lägenhet. Och ja - resväskorna står fortfarande oupplockade i ett hörn och dammar. Ger inte det ångest så vet jag inte vad. Jo, förresten - det vet jag: att göra sönder kylskåpet så att det pyser ut något oidentifierbart från ena väggen är relativt ångestframkallande. Kaos! Vet ännu inte om det fungerar. Antagligen inte. Vad hände med sol, pool, strand, öl,sprit, drinkar?

Slutsats: ångestens dimmor ligger täta här borta denna midsommar. Jodå, så är det. Hos mig är det officiellt midsommar. Det är sill, färskpotatis, rädisor, gräddfil, rödlök, ägg yada yada....ni fattar.

Det kan bli en nubbe med. Jodå, allt för att återuppta min svenska nationalitet och verkligen övertyga mig själv om att Sverige är ett bra land.

Jag är ännu lite, lite tveksam. Just nu känns allt bara som ett stort svart hål. Det blir inte bättre av att det är jobb tre veckor framöver med start imorgon.


Well,well....det är bara I-landsproblem. Problem men dock av I-landskaraktär. Man kunde haft AIDS, det hade varit lite värre. Faktiskt.

Av BD - 22 juni 2008 14:26

Det är stor skillnad mellan en kall heineken,stark sol o poolhäng i bulgarien mot ljummen saft, dåligt väder o 5h tågresa.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards