Alla inlägg den 12 juni 2008

Av BD - 12 juni 2008 22:15

Idag har varit en strålande dag i Göteborg. Självklart sol och värme, självklart eftersom det inte var idag jag skulle glassa vid solen. Vandrade runt på stan och handlade det sista inför Bulgarien (VI ÅKER I MORGON!), tog en kaffe, en tonfiskbaguette (på cafét Rosa Pantern, som för övrigt har både otrevlig personal och sunkig toalett...) och utmanade E. i äventyrs-golf i Slottsskogen. Självklart blev det förlust, men det var en ungjävels fel. Hade inte det imbecilla barnet skrikigt innan jag slog så hade jag vunnit.


Dagens händelse var dock skylten jag såg när jag skulle växla.

Forex har lite udda regler, märkte jag.

Det är absolut förbjudet att befinna sig inom området med en mopedhjälm på huvudet. Om någon nu får för sig att det är en fin huvudbonad, så nej. Kom inte i närheten av Forex. Jag antar visserligen att det är till för att hindra folk från att råna stället, (många rånar Forex med moppehjälp istället för rånarluva) men då hade väl ett förbjud mot ett vapen varit bättre? Om man nu överhuvudtaget tror att förbud hjälper? Sen så har jag inte fattat poängen med att råna med en mopedhjälm från första början. Har man någon gång försökt gå omkring en längre stund i dom där, så inser man att synfältet blir ganska (för att inte säga väldigt) begränsat. Särskilt när man ska plocka upp saker - typ pengar man just har rånat Forex på....


Av BD - 12 juni 2008 21:55

Äntligen en dator! Det är inte klokt hur svårt det är att få tag i en pålitlig dator av bra kvalitet. Intima detaljer var det? Mnja. Gårdagen var en dag då det mesta gick snett. En såndär dag när ingenting stämmer. Solen var inte riktigt med på noterna och poolhäng med M och tillhörande jordgubbar samt diverse dryck blev något kylslaget. Istället blev det blandgodis och dvd-film i sängen. Visserligen ett hyfsat fullgott alternativ, men åh så betydligt mer onyttigt. Inte bra för midjemåttet, som pappa brukar säga.


Dagens underhållning var dock när jag skulle grilla. Som tidigare nämnts var det första gången. Grill-oskulden rök all världens väg, och satan vad jag är nöjd. Därför presenterar jag härmed stolt:


Min Grillskola - Grillning för dummies.


Steg 1: Inhandla diverse saker som passar lämpligt att tillaga på grillen. Det kan ex. vara en köttbit, lite lax eller något annat ätbart. Alltför stora bitar, som ex. bakdelen av en gris bör först delas. Det är inte heller lämpligt att äta sådant som klassas som giftigt av smittskyddsinstitutet.


Steg 2: Starta grillen. Är det gasol - så var försiktig. Det finns en överhängade risk att du dör. Med en smäll. Är det kol så ska kolet läggas i grillen, och inte eldas direkt på gräsmattan.

Öppna en öl.



Steg 3: Förbered köttet. Det kan vara lämpligt att marinera köttet innan. Det blir lite bättre då. Elller, gör som vi gjorde, köp färdigmarinerad (honung) från ICA.



Steg 4: När grillen kommit upp i värme. Släng på köttet. Ta en öl.



Steg 5: Ta en öl.


Steg 6: Vänd på köttet, och grilla tills det fått fin färg på båda sidorna. Tills det är klart helt enkelt. Obs! Notera att kolsvart här inte räknas som en färg.



Steg 7: Njut av köttet tillsammans med div. tillbehör och stäng av grillen.

Låt den stå ute under natten så gör den (förhoppningsvis) rent sig själv.






Steg 8: Avsluta allt med en kall öl.


Sedär ja, följ bara guiden noga så kommer du alltid att lyckas.

Cheers!
Av BD - 12 juni 2008 17:02

En dag med tonfiskbaguette och minigolf i slottsskogen. Finfint.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards