Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av BD - 6 augusti 2008 22:18

Jag orkar inte mer! Det är så jävla orättvist. Så jävla orättvist. Jag grät redan vid 82 minuten, och jag gråter fortfarande.  Jag orkar inte mer nu. Jag ska försöka stoppa skakningarna och lägga mig och sova. Jag vet att det inte kommer att fungera. Jag kommer inte kunna sova på länge, länge. Jag är så jävla besviken just nu, för det är så jävla orättvist....

Av BD - 6 augusti 2008 20:08

Jag har laddat upp nu. Ångesten är nära. Jag har kalla heineken och jordnöttsringar, men jag tvekar om innehållet kommer stanna kvar i magen.

Fy fan vad jag är nervös. Så in i helvete.... 

Av BD - 6 augusti 2008 10:04

Nej, nu skiter jag i att det ser ut som fan i lägenheten. Nu struntar jag i det. Jag är alldeles för nervös inför matchen idag, jag fungerar inte riktigt som normalt. Därför behöver jag hitta något sätt att distrahera mig på - och vad passar bättre än att bränna lite pengar på shopping? Så får det bli. Nu är det jag som packar ihop och beger mig mot Farsta. Det ligger tillräckligt långt bort för att jag kanske ska kunna släppa ångesten något.....

Av BD - 6 augusti 2008 08:38

Lördagen den 9 Augusti år 2008 spelar Örebro SK mot IFK Göteborg på Behrns Arena. Då är jag, min syster samt E definitivt på plats i Örebro. Just i detta nu är biljetterna tur och retur bokade. Klockan 11.45 lämnar Swebus Express Stockholm och kör mot Örebro med ankomsttid 14.30 Tåget lämnar Örebo klockan 18.45, vilket gör att vi får en del timmar att fördriva i staden även innan och efter fotbollen. Bara för att har jag därför studerat Örebro lite extra för att se vad staden har att erbjuda. Jag kom fram till följande:


  • Geografi: Örebro är Sveriges sjätte största tätort
  • Sevärdheter: Populära turistattraktioner är Örebro Slott, Stadsparken, Örebro läns museeum, friluftsmuseet Wadköping, och Vattentornet Svampen (haha, seriöst? Ett vattentorn?!)
  • Underhållning: I underhållningsväg finner man utställningen - Att väva är livet!, Örebro läns museum, Tisdag 5 Augusti 2008 11:00.
  • Festställen: Populära Harry's (haha, sorgligt att det är ett populärt ställe)
  • Senaste problemet i staden: "Många av skyltarna i Örebro som visar gatunamnen är för otydliga. Flera av dem är gamla, har rostat och tappat färg och på vissa går det inte ens att läsa vad gatan heter." Läs Här
  • Fotboll: Örebro SK, Bästa säsongen: tvåa i Allsvenskan 1994, fyra i Allsvenskan, 1961,1967,1997.
  • Känd spelare: Restprodukten från mästarlaget IFK Göteborg, nämligen John Alvbåge (haha!)

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards