Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av BD - 15 augusti 2008 23:56

Precis som vanligt

Av BD - 15 augusti 2008 23:05

Jag har blivit utsatt för mentala psykningar på jobbet. Riktigt jobbiga sådana, för de går på något som är riktigt viktigt för mig.

 Jag var i chock när jag såg det i måndags efter semestern. Hur är det tänkt att jag ska orka hela hösten? Detta är vad som mötte mig (har fått göra en ganska exakt kopia i paint):


Vad är det för psykning? Jag är tämligen säker på vem som har gjort det. Vem som har utfört detta mästerverk.  Det är en ung man på 23 år, det lilla aset.

Vad är det för jävla arbetskollegor man har egentligen?

Av BD - 15 augusti 2008 22:39

Efter en lång dag på jobbet, där allt som kunde gå fel verkligen gjorde det, och där jag än en gång fick konstaterat att läkarna på Sickla Vårdecentral är totalt inkompetenta, så packade jag ihop mina saker och rusade mot Arlanda. Självklart stressad, självklart försenad. Väl ute på Arlanda var det tänkt att vi skulle maxa den lilla tid vi hade, med andra ord blev det en fralla och en 50 cl Eriksberg. Bra avslutning på veckan, och en bra början på resan till Göteborg.


Bara ett problem.

Ute på Arlanda finns O'learys. Som stammis i Göteborg, och känt ansikte på Uppsalas dito, kändes det som det naturliga valet för den planerade ölhävningen. Man spatserar in, slänger upp kortet, och funderar på vilken ölsort man ska inhandla. Då händer det! Jag vänder mitt huvud bara en aning till höger, och ser vad som hänger bakom baren. Det är en halsduk. Och inte vilken halsduk som helst, det är en halsduk på vilket det står inskrivet "Black Army-AIK".  Mitt hjärta fryser till is, och jag backar sakta därifrån. Man känner sig smutsig på något sätt, som om någon dragit iväg en stor grön spottloska i ansiktet på en. Aldrig i helvete att jag tänker sponsra ett ställe som väljer att hänga upp denna styggelse, detta hån mot mänskligheten.  Det blev ingen öl där. Vi tog det hos grannen istället.

Och O'learys, ni får fan jobba för att få tillbaka mitt förtroende.....


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards