Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av BD - 19 augusti 2008 22:56

Fan. Sitter här och deppar över att ett billigt flyg från Stockholm till Umeå nästa vecka är så förbannat svårt att hitta. SAS har underbara priser med 911 kronor tur och retur, men sista planet på fredagen var slutsålt. Vad fan ska jag göra när jag jobbar? Min chef dödar mig om jag sticker en halv dag tidigare. Jag kan inte ta något annat plan. Ytterst deprimerande. Är det någon som vet ett flygbolag som tar runt en tusenlapp tor Sthlm-Umeå den 29-31 augusti 2008, så vore er hjälp ovärderlig. Är ni snälla så kan jag ge er en belöning. Jag har säkert något som ligger här och skräpar under sängen.... Ni kan ju passa på att ge förslag annars, jag är inte den som är den änna. Try me.

Se, nu börjar jag bli desperat också. Tack för det SAS. Det slutar väl med att jag får hälsa på M (den snart-att-bli-exil-göteborgaren) någon annan dag....hoppas hon inte är död då. Jag vet vad en flytt från Göteborg kan innbära. Nej....nu ska jag testa min Whiskey jag fick i present. Ett bra (och värdigt avslut) på dagen.  

 

Jävla SAS som driver mig till att bli alkoholist också.... 

Av BD - 19 augusti 2008 21:50

I helgen var jag i Göteborg. Det var ett tag sen man träffade alla där nere, så det var dags att åka ner. Försöka neutralisera känslan av att man är på väg att förvandlas till en äkta stockholmare. Hålla tillbaka känslan litegrand. Denna gång lyxade vi dock till det och tog flyg sent på fredagskvällen. Fuck SJ! Måste säga att det var en något bisarr känsla att åka till Arlanda med sin packade väska, sätta sig på planet i 45 minuter och sen vara framme. Den där förskrämda påsen med Bilar och den skrynkliga kopian av Aftonbladet blev inte särskilt väl använt. Ja,helgen i Göteborg blev underbar. Dels för att man spenderade tid med familjen under fredagskvällen (tacomiddag som vanligt) och hela lördagen (flera timmar OS framför Tv:n på altanen) men även för att man (efter ett långt uppehåll) begav sig ut i Göteborgs nattliv for real. Det är riktigt jävla roligt att gå ut i Göteborg. Det är ett konstaterande.


Kanske inte lika roligt om man innan haft grov huvudvärk, but still. Något otajmat var det, men till stor del berodde det på att Es pappa har en abnorm röstvolym. Lite alkohol (från hans sida) på det så är huvudvärken total. Men, det hela löste sig ändå. Med rena kläder, några alvedon i blodet och en tidigare delning av Em:s 5 litersdunk med tyskt öl, var man redo att äntra den göteborska klubbscenen. Fast, så mycket klubbande blev det inte. Däremot en hel del öl. Firandet av lag Blo Wits seger i Rikets Änglar (fotbollsturnering för blåvita fans) ägde nämligen rum på Cheers. Halva laget var närvarande, och ölen flödade. Rikligt. Riktigt underbar kväll. Lite soft musik, otaliga rundor med öl och tjöt. Grattis grabbar! Enligt rapporter spelade ni jävligt bra! När klockan närmade sig 02 hade några droppat av, och med tanke på söndagen var det dags att dra sig hemmåt. Innan dessa hade dock E (när han skulle ut och ringa ett samtal) lyckats bli tacklad av en rugbyspelare - "för att testa hur det kändes", och jag spärrat min egen mobiltelefon med tre felaktiga PINkoder. Okaaj.... genierna är verkligen på gång, det märks. Jag minns dock också att jag innan jag kom "hem" till Bergsjön, träffat min systers kompis på spårvagnen och kallat henne för något helt annat, samt att jag i desperation pissade på en jordhög vid Gamlestadstoget..... Som en kväll brukar sluta med andra ord - mig pissandes på konstiga platser.


Söndagen, den sista dagen i Göteborg, ägnades till stor del åt min pappa, eftersom han fyllde år på måndagen. Grattis, hörru. Lite fika och kaffe och en del OS. Ganska skönt att vila huvudet efter lördagen, det kan jag erkänna. Sent på kvällen var det dags att återvända till fel sida landet - även det med flyg. Lika snabbt gick det den här gången, men - vi hade glömt en viktig detalj. Stockholms kollektivtrafik är inte lika väl utbyggd som Göteborgs. Åtminstone inte på helgerna. Så, tunnelbanan och nästan alla bussar hade slutat gå när vi ankom city klockan 01.00 Resultatet: Vi fick ta en taxi. Visserligen soft att komma hem snabbt, men ja....fan sthlm, fixa det där med nattrafiken. Det klarar till och med Umeå, typ.

Summa: En riktigt underbar helg i Göteborg. Alla ni som ska ner: testa ett par öl på Cheers. Det är det värt.


Så...Cheers!

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards