Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av BD - 27 augusti 2008 21:37

Visning idag på en lägenhet (tvåa) i Husby. Finfin lägenhet (underbart planerad och bra läge), även om området i sig var lite slitet. Hyresrätt dock, så man ska inte klaga. Vågar dock inte hoppas på (eller avslöja) för mycket men jag håller alla tummar jag kan. Verkligen alla tummar jag kan!


Husby ja, rent geografiskt har jag egentligen inte så stor koll på var den där delen av Stockholm ligger (jag gick ju för fan vilse idag när jag skulle köpa lunch - och hamnade i en jättelång tunnel av korrugerat plåt, åt helt fel håll) men mamma hade bättre koll:


Jag:Lägenheten ligger i Husby, någonstans runt Kista i Stockholm.

Mamma: Husby? Ja! Det vet jag var det ligger. Precis. Det är där den där pastorn var...

Jag: Pastor?

Mamma: Ja, han pastorn du vet...

Jag: Menar du han som är mot homosexuella, Åke Green eller vad han heter?

Mamma: Nej, nej...Han som sprang runt och dödade folk.

Jag: Va?

Mamma: Ja, han med hammaren, han i Husby.

Jag: Men mamma, det var inte Husby, det var K-N-U-T-B-Y!

Mamma: Jaha...okej. just det ja! Knutby var det de hette.

Jag: Hahaha....

Mamma: Men det var nära i alla fall. 


Jättenära. 

Av BD - 27 augusti 2008 20:44


 


Klart som fan att man som taxichafför tar ut extra pengar. Han är ju tvungen att åka till Solna. Vem fan vill åka dit? 

Av BD - 27 augusti 2008 07:43

Idag är det dags. Idag ska vi på lägenhetsvisning i Kista. 18.00 direkt efter jobbet åker vi dit. Jag är lite nervös. Hur många är det som konkurerar? Hur stor chans har vi egentligen? Fan, vi behöver verkligen en lägenhet innan jul. Den här vore perfekt. Men man ska inte ta ut något i förväg. Det enda vi kan göra är egentligen att hålla tummarna....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards