Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av BD - 25 augusti 2008 22:50

 Det känns som att denna veckan innehåller abnormt mycket saker att göra. Jag har vissa sådana veckor, där saker bara sker i ett. Man känner sig som en hackspett på speed. Sen har jag veckor när inte ett skit händer. Vad är det för jävla fördelning? Vad hände med mellanmjölks-lagom? Jämn fördelning, någon? Inte för att klaga, men ibland vet jag inte hur det är tänkt att jag ska andas. Men skitsamma, andas kan man göra när man är död.... som min mamma brukar säga.


Förrutom att jobba mellan 8.00 och 17.00 ska jag dessutom.... 

Måndag: Umgås med S och T (inte så jobbigt, but still)

Tisdag: Köpa nya kläder (akut!) 

Onsdag: 18.00 Lägenhetsvisning, Kista

Torsdag: Till ENKÖPING, Semifinal i Svenska Cupen IFK Göteborg 19.00-00.00

Fredag: 12.00 flyg till UMEÅ

Lördag: UMEÅ med M

Söndag: UMEÅ med M 


Känns som en bra vecka ändå. 

Av BD - 25 augusti 2008 22:26

Jag är trött som ett as idag och det mesta gick fel på jobbet.  Surt att man måste jobba förresten, när ens syster väl är här. MEN, allt det där spelar egentligen ingen roll. Jag har min syster här och detta faktum känns underbart. Bara en sådan sak som att hon hade lagat middag idag, det lyser upp min gråa,tråkiga piss-dag. Så skönt att komma hem till en lägenhet som inte är tom. Hon kom i fredags och återvänder till framsidan imorgon - men 4 och en halv dag har hon och hennes pojkvän varit här. L-y-c-k-a. I helgen blev det Norrköping och igår en del shopping. Man får passa på när man har smakråd änna. Sen har det blivit en del film och tv-spelande dessa dagar också.


Det är skönt att få lite motvikt till alla stockholmare. Riktigt skönt.

Underbart att ha min lillasyster här - det blir nästan som det var när man var liten. När man låg där på den vita fluffiga mattan under glasbordet och tävlade om vem som hade mest godis kvar (okej, jag tävlade - hon åt). Lite den känslan. Att vi har varandra.

Sånt där ska man inte underskatta. 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards