Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av BD - 5 augusti 2008 23:42

Okej, såhär är det. Som trogen Göteborgare tycker jag det är dags att man visar sitt stöd för staden i fråga, även om man som jag befinner sig på andra sidan landet. Det är dags att visa vad skåpet ska stå god damn it, och hur gör man bäst ett statement om inte genom kläder?


Kläderna presenteras från vänster till höger.

Vad passar dig?

För 24/7 Supportern: Den är klassisk, den är snygg. Den är vit, den är blå. Den har allt. Bra att ha även när det inte är matchdag och när vädret är pisskallt (Stockholm i ett nötskal med andra ord).

För den Alternativa: Känner du för att sticka ut i mängden kan du använda denna tröja. Passar alla med alternativ klädstil, alt. folk som är totalt färgblinda.

För den Retro: Är du kvar i 50,60, eller 70-talet kan du med fördel använda denna långärmade tröja. Den är gjord av ett tåligt material, som gör att den tål både öl och maginnehåll (bra för bortamatch alltså).

För den som fryser: Är varm jacka är ju alltid bra att ha?

För Partydjuret: En sexig klänning fungerar alltid. Den lilla-svarta, fast vit.

För den med mycket saker: En snygg väska med gott om plats, perfekt att ha med sig på bortamatcher och kan med fördel användas som förvaringsplats åt ett sexpack...eeh...colaburkar?

För Sexatleten: Snyggare underkläder finns inte att få. Fungerar varje gång. Garanterat.

För Hunden: Även husdjuren måste väl få vara stolta?


Kläderna finner man förövrigt HÄR.

Kom igen, nu mobiliserar vi Glenn Army!

Av BD - 5 augusti 2008 18:54


Sådär ja! Nu är den införskaffad, den ligger i tryggt förvar här i lägenheten. Om man tittar noga ser det ut som att den ligger där på bordet och skimmrar lite mystiskt, det låter som om tidningssidorna prasslar lite extra mycket i vinden, visst är det så? Allt för att påminna mig om dess existens. Snart ska jag sätta mig tillrätta i sängen för att öppna den tidning som för den närmaste framtiden kommer att fungera som min Bibel. För sport är min religion där Torbjörn Nilsson och Håkan Mild agerar Gudar, och där Jesus för tillfället är Stefan Holm och Judas spelar av ja...Judas (aka Jesper Blomqvist mer känd som D.V.M.F.T) Nu börjar den snart, min egen högtid, Sommar OS.


I religionfrihetens namn borde jag väl få ledigt från jobbet med, eller?

Av BD - 5 augusti 2008 13:07

Jag kan erkänna det rätt ut: Jag är ett big fan av boxning. Jadå. Ni vet den där "farliga" sporten där man slår varandra i huvudet? Just precis den. Jag har kommit fram till att jag i grund och botten är torsk på våld (hade säkerligen blivit huligan i ett tidigt skede av mitt liv - om jag varit av det manliga könet), och boxning är en rumsrenare form. Så why not. Att min syster sen har varit aktiv boxare minskar inte intresset. Jag var där när hon kom tvåa i SM (det skall tilläggas att det dock bara var två som ställde upp i hennes viktklass,men ändå). Jag har således också sett ett antal matcher/galor och boxning är en av de grenar som jag ser fram emot under kommande OS.


Det som gör mig riktigt irriterad är dock när boxare som Naim Terbunja påstår att kvinnlig boxning inom ramen för OS skulle "förstöra sporten". Personligen ser jag inte hur det skulle gå till. Det klart att det är skillnad mellan kvinnlig och manlig boxning, det handlar ju om olika muskeluppbyggnad/råstyrka. Där kvinnor brister i styrka, tar de dock igen i teknik. Kvinnlig boxning är (oftast) teknisk boxning och denna snabbare form av boxning är (enligt mig) roligare än exempelvis tungvikt. Exakt hur det förstör för sporten ser jag inte.


På frågan; Men damboxningen har växt på senare år? svarar han:

"Jo, den har växt och inom tjugo eller trettio år kan damerna bli bra boxare. Men just nu är det stor skillnad". Intressant Naim Terbunja, titta på statistiken. Om man ser på den senaste rankingen av amatörboxare (gjord av Amateur Boxing Association år 2008) så visar den på en stor skillnad mellan herrar och damer.


Herrar:

Antal svenska herrar på Världsrankingen: 1 st (18e i sin viktklass)

Antal svenska herrar på Europarankingen: 3 (Naim Terbunja är 11 i sin viktklass)

Damer:

Antal svenska damer på Världsrankingen: 4 st (3,4,6,10 i sina resp. viktklasser)

Antal svenska damer på Europarankingen: 8 stycken (samtliga bättre än 11 i sina respektive viktklasser)


Visst är det stor skillnad Naim Terbunja? Synd bara att tjejerna utklassar dig. Jag tror snarare att Naim Terbunjas egentliga anledning till utspelet består i att kvinnlig boxning skulle ge mindre viktklasser för killarna. Egoistiskt var ordet. Det är bara sorgligt att en kille utan koll, och med gamla förlegade fördomar tillåts ta plats i media. Sorry grabben, läs på innan du uttalar dig. Du vet att Anna Laurell knockar dig anytime.


Vill ni läsa artikeln om Naim Terbunjas utspel, läs HÄR

Av BD - 5 augusti 2008 11:42

Vet ni vad jag önskar? Vet ni vad jag önskar sådär innerligt som barn önskar att tomten finns? Jag önskar att jag var lite händig. Inte sådär överdrivet - som Martin Timell eller Ernst, men jag önskar att det åtminstone fanns något fiber i min kropp som hade ett uns av händighet i sig. Någon gen som plötsligt väcks till liv, och visar att jag faktiskt har någon form av skills inom området handicraft. Nu när det regnar ute, och man inte direkt känner för att röra sig en milimeter utanför fönstret - då hade sådana skills nämligen varit trevliga. För att skapa lite aktivitet, änna. När jag tänker på det lite närmare är det nästan sorgligt;


A)     Jag har ingen som helst förmåga att ta hand om levande växter,

        garanterad död inom två dagar (dom i plast mår inte heller så bra)

B)    Jag har inga som helst skills inom bakverk och bakning (det skyller jag

        dock på min traumatiska barndom där mamma vägrade att baka)

C)     Jag är totalt handikappad när det gäller att bygga saker,eller tapetsera

       (jag misslyckades med att skruva ihop en IKEAmöbel bestående av fyra

        räta sidor)

D)    Jag kan absolut inte sy någonting, varken för hand eller med

       maskin(det var nog därför min syslöjdslärare slutade)

E)    Jag är tondöv

F)    Jag kan inte sätta upp gardiner


Det är bara att konstatera: Jag kommer aldrig att bli någon Martha Stewart helt enkelt....

Av BD - 5 augusti 2008 01:37


Det här förklarar ju en del....Faktiskt.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards