Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av BD - 8 augusti 2008 22:33

Nu smiter jag iväg och hämtar min syster som kommer med flyget från Göteborg. Äntligen! Får se hur många packade stockholmare med storebrorskomplex man ser då. Spännande....

Cheers! 

Av BD - 8 augusti 2008 21:54

Det är så skönt att se att min omröstning till höger visar på att Göteborg är en bättre stad än Stockholm. Speciellt just idag, på stockholmarnas egen dag!



"En stad, ett lag

För hon och han och du och jag

En stad, ett lag

För hon och han och du och jag".


Av BD - 8 augusti 2008 17:26

080808, stockholmarnas dag. Eftersom jag just flyttat hit och numera är folkbokförd här räknas jag officiellt som stockholmare. Således borde denna dag vara min. Jag borde fira och stoja och supa mig redlös på Stureplan när hela kvarteret är avstängt och det blir spontanfest och DJ's. Jag borde fira och stoja och springa till Kungsträdgården och se på superstjärnor som uppträder. Jag borde fira och stoja och roffa åt mig en god och krispig 08-kringla. Spontandansa i regnet. Åh, detta stockholmsregn.


Men, jag tänker varken fira eller stoja. För jag är inte stockholmare. Långt där inne klappar fortfarande mitt hjärta för staden Göteborg. Hårt och envist. Och jag kommer aldrig sjunka så lågt att jag hyllar Stockholm, eller stockholmarna, även om jag råkar bo här uppe. Aldrig. Ni andra där ute, ni riktiga urstockholmare med erat äckliga självbelåtna flin, ni kan fira ni. Sätt på er era märkeskläder, ta era fejkvita tänder, kamma till backslicken och fira. Vi från Göteborg, vi med hjärtat kvar på västkusten, behöver inte en egen dag. Vi har alla andra dagar. Tänk på det!


Notera: enligt min högst vetenskapliga undersökning till höger, är Göteborg en bättre stad än Stockholm. Haha, in your face!

Av BD - 8 augusti 2008 15:31

 

 

 Det går åt rätt håll....

Av BD - 8 augusti 2008 13:48

Jag har vaknat på ett uselt humör idag, det är bara att konstatera. Värre än en lönnfet kvinna med PMS. Det finns bara två möjliga orsaker till det. Ett: den underliga dröm jag hade inatt där jag såg min pojkväns lillebrors mest intima delar. Två: bakfylla efter gårdagen. Inget av dessa alternativ är egentligen rimliga om man tänker efter. Drömmen var trevlig och bakfylla får man inte efter en öl, men jag kommer ärligt talat inte på något vettigare. Min tankeverksamhet sträcker sig inte längre idag.


Tog en sväng på stan nyss, mitt humör blev fan inte bättre av det. Alla jävla barn som springer omkring och snorar och skriker, ni kan dra åt helvete. Alla idioter som envisas med att vända streckkoden på alla varor i kundvagnen åt rätt håll - lägg av. Alla automatiska dörrar som inte fungerar, alla bilar som skvätter ner en med vatten, alla sega jävla tanter på Apoteket. Helvete.

 

Vet ni vad jag känner för nu? Hälla upp ett stort glas med rökig whiskey, eller öppna en stor flaska vodka och bara svepa. 70 cl rakt ner. Hepp. Ringa nån dealer i Rinkeby och köpa en lina koks. Dra i mig alltihop och bara skita i denna fredag. Men, eftersom jag är laglig av mig och inte håller på med sådan skit (bortsett från whiskeyn nu då) så får jag ta till det enda lagliga preparat som kan skänka mig lite lycka och enerig: nämligen Kaffe.

Jag ska dra i mig så jävla mycket kaffe så det finns inte.

Sen får vi se hur jag mår. 


Av BD - 8 augusti 2008 08:03




....Och hur jävla lätt är det i Kina?

Av BD - 8 augusti 2008 00:02

Såhär avslutas dagen.

Jag går mot ljuset. 


 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards