Alla inlägg under januari 2009

Av BD - 11 januari 2009 21:07

Har haft en underbar helg. Jo jag vet, jag missbrukar ordet: men hell yeah, det finns inget annat ord för att beskriva saken (om man inte går in på Ne.se och söker - och det känns väl kanske lite för ambitiöst just nu). Denna helg var oväntad, rolig och fullkomligt underbar! Det var helgen som kom till enbart baserat på spontanitet. Att vara impulsiv var ledordet. I-m-p-u-l-s-i-v. En kompis till E skulle komma upp men var tvungen att ställa in - så helgens tidigare planer blev ändrade. Sitter man hemma och hänger läpp, tar fram självmordssnaran och skrider till verket? Nejfan. Såklart att man inte gör...


Det började redan på fredagen.

Efter jobbet och en lång (men inte särskilt hård...) jobbvecka så var det dags att koppla av. Mötte därför upp E på Bishop Arms vid hans jobb. Strålande planerat att ha en bar där förresten. Utmärkt planlösning. Efter lite öl och ett glas vin kändes det som att kvällen hade börjat strålande. Bra start helt enkelt. Skönt att bara sitta ner, ta det lungt - och andas. Det är som sagt en massa olika saker (mer eller mindre tunga) som snurrar i skallen just nu och som behöver redas ut - framtiden, jobb, semesterplaner, ja you name it. Bishops är för det ändamålet perfekt- ett utmärkt ställe att koppla av på, för där är det kvalitét både på ölen och på whiskeyn, och det tillsammans med finfint sällskap är väl i princip allt som behövs för att lösa alla världens samlade problem.


När man började bli hungrig insåg man att det kanske var dags att röra på sig. Som vanligt var vi dock lite väl ambitiösa i planerna, för istället för en matbit så hamnade vi på ytterligare ett ställe - för att ta en öl till. Den där vägen har man ju gått förrut änna. Stället i fråga var dock inte vilket ställe som helst - utan vad som jag redan nu kan säga kommer att bli min framtida oas i Stockholm- nämligen Peppar. För tillfället var hela stället (och då menar jag hela) pyntat med julpynt. Och då menar jag inte heller lite halv-mesigt svenskt pynt med någon sketen tomte och lite glitter i något hörn - nä, här har man pyntat helt insane. Let's go fucking mental. Som om en tomte har sprängt sig själv i luften här inne. Helt underbart!

Jag lyckades förresten smygfota á la paparazzi-style (men kvaliten är la sådär):



När man till och med har anstängt sig med att pynta toaletten på ett sådant sätt att man egentligen aldrig vill gå därifrån, då kan man klassa det som ett lyckat försök till julpynt.

Att baren dessutom har ölen Red Stripe på programmet - ja då kan det inte bli annat än kärlek vid första ögonkastet. Red Stripe mina vänner - autentiskt Jamaicanskt öl (ingen vidare smak egentligen, som Heineken typ). Det ger mig fina minnen från min resa dit dock. Herregud. Efter att ha sänkt (och njutit) av denna öl, började dock frånvaron av mat göra sig påmind, så det var ett absolut måste att ta sig in mot stan för en bit mat. Oavsett om man var påverkad eller ej (fast här var man då just påverkad) så är O'Learys alltid ett bra val. Deras nachotallrik blev således den mat som åkte ner i magen. För en gång skull höll dom där chipsen god kvalitet, men att blanda guacamole och vitt vin är dock inte någon bra ide (så för er som känner ett stort sug efter att testa: tänk om!).


Kvällen avslutades sent på - ja just det - Bishop Arms vid centralen. Sedär: cirkeln är sluten! Strålande. En fin kväll, var över - men exakt hur tunnelbaneresan hem till Husby skedde, det har jag ingen aning om. Jag vet dock att vi lyckades ta oss på tunnelbanevagnen, och jag har dessutom ett svagt minne av att någon i vår vagn gjorde det delikata misstaget att pissa på sig. Om jag inte minns fel satte sig sedan en småbarnsmamma i skiten. Lite humor sådär sent på natten.

Även om det egentligen mest känns tragiskt.

Av BD - 11 januari 2009 20:02


 

 

Supersöndag är igång!


Av BD - 11 januari 2009 13:36

Min mentala status består av trötthet och en viss huvudvärk idag. I blame the alcohol. Strålande... Har överlevt en massiv handling inför kvällen, men det var på könshåret. Inte helt hundra på att alkoholen verkligen var ur kroppen där.

Återkommer senare med lite bilder från fredagen och lördagen- jag har en del att gå igenom och en del minnen att sortera ut.

Helt underbara två kvällar, för satan. Fucking great.


Den närmaste framtiden blir det dock någa avsnitt av Dexter, iste och några nävar lösgodis. Jag  gillar sådana här söndagar.

Av BD - 11 januari 2009 09:14

Fy fan, jag är uppe. Helt ologiskt eftersom jag somnade vid 02. Tycker ju att man borde sovit lite längre, men nänä. Nu är jag tydligen pigg.

Lika bra att gå upp då. Har för övrigt ingen mat - så det blir till att bege sig mot stan och handla frukost. Strålande.

När jag ändå är ute, kan jag lika gärna passa på att handla på mig allt inför eftermiddagens super-söndag. Vi snackar plockmat i mängder: vindruvor, ölkorv, saltinerkex, brieost,  chips, iste, päron, seranoskinka, melon, you name it! Det behövs, för klockan 17.00 smäller det:


  • 17.00 Manchester United - Chelsea
  • 20.30 Roma-Milan 

Supersöndag! Åh, jag längtar redan.

Ölen ska in på kylning, vinet ska göras redo. Mat ska inhandlas.

Icke att förglömma att tippet ska lämnas in - mot miljonen! 

Supersöndag. Me like. 

Av BD - 11 januari 2009 01:19

Åh nej. Så sitter jag här återigen och skriver när jag är alldeles för full för mitt eget bästa. Det känns lite som att det sammarfattar bloggen på något sätt. Jag är lite halvengagerad och skriver ibland - mest på fyllan. Det är lite dålig stil mina vänner. Jag känner verkligen att ingenting produktivt har kommit ur denna blogg på länge. Sorgligt egentligen, eftersom jag brukar hålla hög kvalite. Men men. Man kan inte få allt i livet.

Jag ska bättra mig i alla fall. Anledningen till min frånvaro är dock att det är mycket som snurrar nu. Och då menar jag inte precis nu (=alkohol) utan mer, att jag har mycket att fundera över. Många tankar som snurrar, mycket att reda ut. Många viktiga val att göra. Det finns inte så mycket plats kvar för att engagera sig med en blogg. Eller, plats finns ju - det är bara svårt att komma med vettiga analyser av saker och ting. Det är stora saker som hänger i luften. Men fan, jag ska nog försöka ta mig samman.

Det har hänt hur mycket som helst idag, det kan jag säga. Fullständig uppdatering imorgon. Men mitt nya projekt Sthlm By night 2009 verkar än så länge ge fint resultat. Fin frukt att skörda. Många nya upplevelser.

Hell yeah.


Avslutar nu, och återkommer imorgon (=eller senare idag).


Cheers!!

Av BD - 9 januari 2009 23:38

....fuck, tänkte jag skriva. och sen kom jag på att det kanske inte var särskilt passande. Det finns ingen direkt logik i det heller. För full för ett vettigt inlägg, snarare.m Eh, vet inte varför jag ens bemödar mig ansträgningen att stava rätt och tänka för att producera ett sådant här ovettigt inlägg. Jag har inte direkt något smart att säga heller. Mer än att jag inte riktigt är på det klara med vad som faktiskt hände idag. Att det kanske blev några öl och några glas vin efter jobbet, och att jag sitter här något desorienterad (det känns lite som att mitt ordföråd faktiskt förbättras på fyllan, men jag vet inte om det egentligen är något positivt). Det blev fyllemat på O'learys och jag minns att jag hamnade i en vild diskussion med E om någonting. Vi hamnade på världens fräckaste bar och....

Nu skiter jag i det här.

Helvete vad gör jag här? 



Jag kan ju vara artig nog att säga Hej åtminstone. Så...Hej! 

Av BD - 8 januari 2009 22:41

Jag är en ganska lugn svenskt. Sköter mitt, går till jobbet, betalar skatt - ja ni fattar. Jag knyter hellre näven i fickan och muttrar än agerar. Hey hey jantelag och allt det där. Men igår startade min kamp mot Systemet. Fuck the system liksom.


Satt och slötittade på Grammisgalan och såg till min glädje att Afasi &Filthy vad priset för Årets Hiphop. Strålande där boys! Surfade in på Expressen för att se om man inte kunde få en bild av detta glädjemoment och upptäckte till min fasa att Expressen inte ens uppmärksammat det faktum att Afasi & Filthy vunnit ett sådant glamoröst pris.

I listan över pristagare fanns nämligen denna prestation inte med. Ve och fasa! Som ansvarstagande svensk kände jag att här är det dags att step-up. Nej, jag skänker inte pengar till rädda barnen, jag engagerar mig inte i politik - jag reagerar vid feltryck. Hell yeah.

 

Bildbevis1:

 

Extremt suddigt - men här ser man (med förstoringsglas) att Afasi&Filthy INTE står med.


Bildbevis 2:

Svaret på mitt otroligt arga mail till ansvarig skribent. 

 


Bildbevis 3: 



Här ser man (om man tittar noga) att hey - nu har man skrivit dit det.

Ta-daa! Ser ni?


Man KAN påverka. Tänk på det. 

Av BD - 7 januari 2009 21:19

Som av en slump (en ytterst trevlig sådan) fick jag under min vistelse i goa glada Göteborg syn på följande. En sak som fick mig att le stort och häpet utbrista att "va fan, varför har man inte sett det innan"? Jag klappade händerna i förtjusning och utförde en relativt vild kringdans. Klappade mig på knäna, sprätte med fingrarna, ja allt sådant.

Titta mina vänner, ser ni vad jag ser?



"Misstänkt: Sveriges enda riktiga kriminalmagasin! Misstänkt tar dig med bakom gallren, avspärrningarna och kvällstidningsrubrikerna. Välkommen till en helt ny värld av olösta brott, hänsynslösta gärningsmän och skickligt polisarbete!"


En kriminaltidning! Va? Jo, vi tar det igen: en k-r-i-m-i-n-a-l tidning. Herregud. Herre fucking gud. Oh my!
Jag borde bli hedersmedlem. Borde få den gratis, så intresserad som jag är. Utbildad kriminolog och allt. Tycker ni inte det? Kanske i alla fall? Eller? Man kan väl försöka? Jag antar att jag får punga ut med 249 pix som alla andra. I utbyte får jag 6 nummer som jag vet kommer inbringa så satans mycket glädje. Jag hade prostituerat mig för mindre. Nästan i alla fall.

Hallelujah.

Happy Me.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards