Alla inlägg under december 2008

Av BD - 19 december 2008 07:45

Bara tre arbetsdagar kvar. Jodå, tre stycken. De flesta andra börjar sin efterlängtade julledighet efter dagens arbetspass, men inte jag. Nänä. Fram till 15.00 den 23e jobbar jag. Suck. Tror visserligen inte att det finns jättemycket att göra de sista två dagarna, så det är la ganska soft att jobba ändå. När E ändå jobbar så finns det ingen anledning att dega hemma - bättre att jobba och få ut dom där semesterdagarna senare (eller ännu hellre i form av pengar).


Men..... ite ångest får jag dock, även om jag vet att det är smartast såhär. Man hör alla andra som studerar och som är lediga nu, man minns hur det var förra året. Men men, bara att bita ihop.

Får spela jullåtar och äta pepparkakor på jobbet på måndag och tisdag, så känns det nog lite bättre.


Det är snart jul för satan. Snart Göteborg!

Herregud. 

Av BD - 18 december 2008 21:03

Oh my! Jag är ett fucking vandrande lik idag. Herregud. Den där företagsfesten har satt sina spår. Absolut. Inte för att jag direkt är bakis (applåder), men för att jag är så fasansfullt trött. 4 timmars sömn mina vänner, sen börjar faktureringen igen. Fy faen. (Tur att jag är ung och hyfsat viril i alla fall, - bra tillfälle att träna min lever inför Göteborg om man säger så...)


Det blev lyckat igår, det måste jag säga. Fördrinken efter jobbet startade upp kvällen bra. Har för mig vi var på Ljunggrens och drack något suspekt (som visserligen smakade underbart) men som jag forfarande inte vet vad det egentligen var för något (tror visserligen inte att jag hade memorerat det även om jag hade lyckats uppfatta namnet). Maten på Cibo var satans god, och vinet satt som en smäck. Riktigt länge satt vi och åt också, och ni anar inte vilka samtalsämnen som kom upp. Det märks att folk snurrar mer runt 30-strecket än 60, om man säger så. Servitrisen var tydligen misstänkt likt en gammal skådespelare, och ryktet gick att hon var en porrskådis. Hur mycket sanning det var, och hur mycket som var önsketänkande (?) det vet jag inte. Och jag vill fan inte veta hur grabbarna har koll på det där.

Efter middagen fortsatte vi til PetSounds Bar där det blev ren whiskey och whiskey sour. Fin avslutning (och nej, nej det blir inga detaljer - what happens at the företagsfest .... ja, ni förstår resten). Jag vet bara att servitrisen blev riktigt jävla irriterad för att jag använde chefens kreditkort som om det vore mitt eget.


Vi avslutade kalaset kvart i ett, med tanke på att folk skulle ramla in till kontoret redan vid åtta imorgon (sen att alla utom jag och en annan kom vid halv tio, det är en annan sak). Smart som jag är så tänkte jag att jag skulle ta tunnelbanan till t-centralen. Det var tveksamt om jag skulle hinna sista blå-linjen, men tydligen gick det en nattbuss. Jo, tjena. Tror ni inte att tunnelbanan slutat gå? (fast det märkte jag först när jag redan stått i 4 minuter och väntat på ett tåg som gick åt motsatt håll - strålande!).


Jag var alltså strandad på Medborgarplatsen (av alla ställen). Eftersom det kändes korkat att ta en taxi baratill centralstationen så bestämde jag mig (efter lite vel) att åtminstone gå från Slussen till T-centralen (och kanske ta taxi därifrån ända hem till Husby, även om skiten kostar typ 500 pix). Jag anade att jag skulle missa första bussen hemmåt och tänkte att jag går långsamt, bara för att. Jo vesst, jag går ju fan som om jag var med i Stockholm marathon och missar bussen med en halv minut. Jag ser den lämna hållplatsen för fan. Det blev kaffe på MC Donald's, och sen en lång busstur hem som gav mig ångest. Lika bra att ta den när jag ändå kommit så långt som till hållplatsen (egentligen är jag för snål för taxi...) . Hela bussresan var jag övertygad om att jag satt på fel buss. Jag menar, Duvbo? Det känns ju inte så jävla rätt...


Vid tre var jag hemma. Och somnade direkt.

Vaknade trött som ett as och stapplade upp. Glad över gårdagen och konstaterandes att företagsfester är inte så jäkla tråkiga ändå.

Av BD - 18 december 2008 02:12

Det värsta med den här bussen är att den faktiskt stannar mitt i solna centrum, vem fan vill egentligen bo där?!

Av BD - 18 december 2008 01:57

Företagsfest. Känns som om att det var en ganska dålig ide att ta nattbussen hem nu. Är inte hemma förrän om en 40 min. Men skoj var det.

Av BD - 16 december 2008 23:31

Det kanske är lite patetiskt, jag vet. Men fotbollsabstinensen är förjävlig just nu. Damn it. Nästa säsong, då jäflar. Jag är där första matchen, jag tar ledigt från jobbet och åker från Stockholm. Är ni med mig äller?

Snart så....


 

Av BD - 16 december 2008 22:37

Jag har tidigare ondgjort mig över vissa hyresvärdar och deras minst sagt ohyfsade beteende, och jag har just nu kommit på den del saker som kan vara direkt oväderligt att få veta - innan man flyttar in i en lägenhet hos berörd hyresvärd. Hyresvärden i fråga kan ha en logotyp som är misstänkt likt en myra, men där är jag inte säker. Den första bokstaven kan också vara ett upp och nedvänt M , men likväl ett B eller ett Y (kolla - jag bryter inga lagar, eller?).


Följande föremål är värdefullt att ha med sig in i sin nya bostad.

1) Gasmask/ansiktsskydd/ obefintligt luktsinne/ lungor av stål

Om det skulle vara så att din lägenhet är rökskadad efter att den tidigare hyresgästen i 22 år konstant rökt innomhus, och dessa rökskador yttrar sig i form av stora brun/gul/oranga fläckar på tapeterna (som för övrigt stinker anus) - förvänta dig inte att någonting händer. Inte på minst ett år. Om du sedan vaknar mitt i natten av att du tror att det brinner för att det luktar rök, tja... sätt på dig din gasmask och somna om.


2) Stora tjocka filtar/täcke/ ett tjockt lager kroppsbehåring

Eftersom elementen med största sannolikhet inte fungerar, så är det bra att beväpna sig med sakerna ovan. Det kommer nämligen ta minst två veckor innan någon kommer och tittar på skiten.


3) Ett par plankor

Balkongdörrar har en tendens att inte stänga sig. Och då menar jag inte stänga sig alls, som i att dörrjäveln är sned och har stått öppen i ett par dagar innan man fick tillträde till lägenheten. Det kan sedan ta några timmar innan det åtgärdas - så ha med dig plankor att spika för. Speciellt om du bor på första våningen i ett ruff område. Alldeles särskilt viktigt om du faktiskt har ett jobb och jobbar på dagarna.


4) En fallskärm

Eftersom ventilationen är på högsta speed även på vintern så blåser det något otroligt från ventilerna (som en liten mini-orkan), dessutom finns det inga lister runt dörrar och fönster, så det blåser än mer. Gå inte för nära dörrarna för då sugs du fast. Ta med dig en fallskärm förresten, så har du åtminstone roligt (och använd dig sedan av punkt nummer tre).


5) papper/penna/mässingsskylt med namn på

Det har gått tre månader sedan vi flyttade in. Vi har fortfarande ingen namnskylt varken på dörren, eller nere i trapphuset. Vi är nobodys. Vi har blivit lovade namnskyltar alla 34-miljoner gånger vi ringt. Därför är det lika bra att skriva en egen namnskylt. I väntan på namnskylt så kommer nämligen inte din post fram. Det kan vara bra att veta.


6) 45 liter färg

Även om tapeterna ser ut som fan, så är det väl lungt, för jag har målade väggar, tänker kanske ni. Fel, fel, fel. Tro inte att det är målat överallt. Tro snarare att det är fuskmålat runt saker och ting. Står det två icke-väggfasta garderober så är det till 100% målat runt om. Kanske inte hyresvärdens problem, men inte ens när 50% av väggen är i fel färg (läs rosa och inte vit) så händer något. "Det kommer aldrig hända något, det kan jag säga, om ni inte gör det själva höhö".



Sedär. Nu kommer ni en bit på vägen.
Av BD - 16 december 2008 22:06

Oh my. Jag har just upptäckt ett problem. Inte särskilt stort kanske, inte som global uppvärmning, but still. Jag har just kommit fram till att min överkropp och min underkropp är extremt osynkade. Det känns lite som att hela min kropp är gravt schizofren. Eller som om jag är med i det där spelet man hade när man var liten, där man kunde para ihop delar av olika människor till en gubbe som såg sköjj ut.


 Nu pratar vi bara klädesmässigt, inte kroppsform (där är man ju smokin' hot som alltid). Här har ni problemet. Överkroppen: min fina kappa från Esprit (1300 välplacerade pengar, hell yeah) och skinnhandskar. Underkroppen: visserligen helt okej jeans, men slitna (till dösdagar) vita sneakers (som jag visserligen älskar). Jag vet inte om det är stockholmssyndromet eller om den egentliga anledningen ligger i att skorna läcker värre än ett vattenfall - men jag behöver nog ordna det där. A.s.a.p


Eftersom det är företagsmiddag (läs förhoppningsvis rå-fest om vi får in den där miljonkunden) imorgon så kände jag att jag lika gärna kan slå två flugor i en smäll och köpa nya skor redan idag. Vara lite effektiv.


Det var också det jag gjorde. Ifall någon saknat mig alltså, så vet ni nu att hela kvällen har ägnats åt lite shopping. Let's go fuckin mental. Om ni vill veta vad det är jag införskaffat, med fina bilder och klatschiiiga bildtexter med "ooh" och "crrravings" så får ni vända er någon annastans. Riktigt det angagemanget kan jag inte uppbåda idag. Men ni ska veta att jag har varit abnormt effektivt och fått höst/vinter-skor,  ett linne, en liten svart sak att ha över, och en skjorta (självklart kunde jag inte bestämma mig, så jag tog allt). Jodå, en stor fet ring också. Den här spontana shoppingturen kostade mig seriöst mycket flis.


Men nu har jag åtminstone synkat över och underkroppen på ett vettigt sätt. Och jag kommer se jäkligt fin ut imorgon. 


Av BD - 16 december 2008 07:00

Om exakt en fucking vecka (!) åker jag ner till fina Göteborg!

För att träffa min familj, för att träffa min underbara vänner, för att fira jul och nyår. Bort från Stockholm och all stress och hem till fina,fina Göteborg. Gå förbi (nya) gamla Ullevi, kika in i Blåvittshopen. Ta den där pastan på Vinopasta, ut och ta den där ölen på de där gamla vanliga barerna.  Känna sig hemma.

 

Fy fan vad jag längtar! 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards