Alla inlägg den 3 februari 2009

Av BD - 3 februari 2009 21:13

På mitt jobb har vi en dresscode. Eller, egentligen har vi kanske inte det- ingen formell sådan så att säga. Ingen som är skrivet i sten med en bloddrypande pensen gjord av gethår. Men ungefär 70% av personerna på mitt jobb går omkring i kavaj och skjorta, slips och snygga italienska (antar jag) skor. Så kommer jag där inglidandes i mina vita (relativt smutsiga) sneakers. Fake Addidas. Inte okej. Jag måste säga att det är  ytterst påfrestande att hela tiden tänka på att klä sig snyggt. Inte för att jag ofta brukar klä mig fult (inte medvetet i alla fall), det är bara det att den där mysiga stickade tröjan kanske inte alltid passar särskilt bra in tillsammans med högdjurens outfit. Favoritsneakersen gör sig inte lika bra på ett stramt budgetmöte så att säga.


Därför har jag den senaste tiden varit på jakt efter kläder som åtminstone signalerar att jag har hyfsat koll på vad som händer. Att jag verkligen har koll på läget och alla siffror. Miss budget-kalkyl. I helgen lyckades jag , till  min glädje, äntligen hitta skor. Inte ett par, utan TVÅ. Två högre varianter av stövlar dessutom. Ett par bruna, låga stövlar i skinn. Lite tajta snygga, ja ni vet. Ett par svarta höga med klack. Tummen upp på det. (även om min förklaring inte var så jäkla bra) No more sneaker (alltså - inte på jobbet, annars hänger dom med rätt ofta). Happy me.


Idag lyckades jag dessutom norpa åt mig en skjorta. En blå sak med smala vita ränder. Eftersom jag oturligt nog har lagt på mig ett kilo, så kände jag inte för att ha den tajt á la amerikansk high-scool strippa - så jag tänkte att hey, jag stoppar ner den i jeansen. Det blev fan bra. Till det  (för att komplettera denna strålande och nyskapande outfit) ett flätat brunt skärp. Poff! På med de bruna dojsen and I'm good to go. Så passande att jag råkar ha ett viktigt möte imorgon. Haha!


Ja, ja. Jag vet - ni undrar om jag köpte ett smycke till. Klart att jag gjorde det. Ett stort, blått (=turkost) armband av solid plast smyckat med en påfågelfjäder. Jag kunde inte behärska mig (ifall ni inte förstod det).

Så, allt är som vanligt.

Av BD - 3 februari 2009 07:44

Jag antar att i det här fallet så måste jag klassas som kille....



Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards