Alla inlägg den 15 februari 2009

Av BD - 15 februari 2009 14:17

Bio idag!

Vald film; The Wrestler. En liten belöning för att lägenheten ser fräsch och ren ut. Ska bli skönt att komma ut lite, det var ett tag sen man var på bio.

Underbart.


 

Av BD - 15 februari 2009 12:01

Abstinensen börjar bli påtaglig. Jag känner mig skakig, nervös och agressiv på samma gång. Jo, jag känner det nu - det är alldeles för långt till den 11:e April. Alldeles för långt. Absurt långt. Sinnessjukt långt. Jo, jag pratar Allsvenskan, jag pratar om IFK Göteborg, jag pratar om min abstinens efter en torrlagd försäsong. Inga träningsmatcher, inga träningar, ingenting- jag är ju på fel sida landet. Tortyr det är vad det där, värre än Guantánamo.


Det börjar bli jobbigt nu, att inte kunna deltaga så som man brukar.

Det är supersöndag idag, bra fotboll på tv:n, vi laddar upp med kall öl och snacks. Men det känns som att man inte riktigt bryr sig. Det känns som att man bara sitter där avundsjuk och tänker att okej, det är fotboll, men det är inte IFK Göteborg.


Abstinensen blev lite mindre i fredags dock. Det måste jag säga.

Klockan 17.30 kunde man via internet (denna underbara teknologiska uppfinning) se IFK spela. Livestreamad match för 50 pix.  Det var underbart.

Det är skönt att man kan lösa det på det sättet, men det smärtar ändå att man  befinner sig på fel sida landet.

 Well, det är inte så långt till 11:e April. Man ska ju vara optimist.


 

Blir inte bättre än såhär.... tyvärr.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards