Alla inlägg den 12 februari 2009

Av BD - 12 februari 2009 22:36

Sitter här i soffan och drömmer mig bort. Ja, det är svårt att veta om jag är vaken eller inte. Jag är nästan säker på att jag andas dock, så det borde vara okej (tack ni som bryr er). Allmänt trött efter dagen dock, känner mig ungefär lika hängig som en av mina döda krukväxter här hemma. Inte så jäkla uppåt med andra ord. Har just kommit till den briljanta slutsatsen att jag tänker för mycket. Ja, det är ingen nyhet direkt. Men man tycker ju att man borde lära sig någon gång. Behovet av att överanalysera alllt känns just nu något tröttsamt. Man vill sparka på sig själv (ja, på ett känsligt ställe helst) så att man inte ältar saker och ting.


I vilket fall som helst (ja, jag har en poäng med det här), som kom jag fram till att tänk vad mycket saker man kunde gjort istället. Jag menar, jag kunde blivit avancerad FBI-agent i USA, eller spaningsledare på Scotland Yard. Istället sitter jag i Stockholm och håller på med något helt annat - men, jag har i alla fall tagit mig så långt. Flyttat till andra sidan landet. Det är ett rätt steg i rätt riktning för satan. Så poängen med det hela är: Jag borde göra en lista över saker jag önskar ha avklarat innan jag dör (ja, lite lagom dramatiskt sådär). Sen börjar man pricka av sakerna. Det går inte så bra, visserligen, men följande saker har jag gjort en mental notering om.


  • Hoppa fallskärm (eller åtminstone åka luftballong)
  • Återvända till Jamaica (Negril Beach)
  •  Tatuera mig igen - IFK Göteborg
  • Måla en tavla
  • Skriva en bok

Känns ju inte särskilt ambitiöst. Men man kan väl försöka i alla fall.

Nu har jag ju en bra start.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards