Alla inlägg den 17 februari 2009

Av BD - 17 februari 2009 07:21


Jag har bestämt mig för att börja ett nytt projekt. Jag läser ju lite kriminologisk litteratur på tunnelbanan på väg till jobbet - men jag känner att det inte riktigt räcker. Efter mycket övervägande har jag nu kommit fram till att det står mellan två olika projekt.


  • Att odla en jordnötsplanta
  • Att skriva en bok

Ja jag vet - det är en viss skillnad i svårighetsgrad mellan de båda projekten, men varför ska man göra det lätt för sig? Som jag ser det finns det både klara nackdelar och fördelar med båda projekten.

En bok; fördelen är att blir det bra så blir det jäkligt bra. Jag har en massa kreativitet som bara väntar på att förlösas. Att sitta still och skriva en långt stund har heller aldrig varit ett problem. Nackdelen är att det kan ta ett tag att slutföra, och jag vet inte hur rastlös jag blir undertiden. Jag antar att en bok måste vara ganska lång?

En jordnötsplanta: nackdel - med 98% säkerhet kommer den dö, vilket känns som en ganska stor negativ grej (även om folk envist påstår att det är "jättelätt". Fördel: det är fint med gröna grejer som lever, och med rätta kan jag sedan känna mig jäkligt stolt.


Hm, det tål att tänkas på det här. Just nu är det ett ganska dött lopp mellan de två projekten.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards