Alla inlägg den 16 februari 2009

Av BD - 16 februari 2009 22:11

Fick klartecken av hyresvärden idag - det är bara att smacka in en ny diskmaskin. Eftersom jag är en så otroligt lat människa, med noll känsla för det romantiska i att stå och diska två ton smutsig och stinkande disk,  så begav vi oss (=jag och E) direkt till Barkarby efter jobbet. Det var väl lite av ett självmordsuppdrag i sig - utan mat, lång bussresa etc, - men om man väger det mot att springa hem och tok-diska, så blev valet ganska givet.

Efter en kvart var vi stolta ägare (inte till en hundvalp) utan till en ny diskmaskin. Ingen avbetalningsplan, smack-bom-pang här har ni pengarna, tack och bock. Hemkörning, montering, droppskydd -hela kittet. Ska man göra det, så ska det göras ordentligt. På väg hem, ett par tusen fattigare, så kom vi (i det här fallet jag) på den briljanta idén att vi kanske skulle kolla på ett nytt täcke (folk som kommer upp kanske inte riktigt känner för att dela på ett tunnt, nopprigt täcke liksom, och det kunde vara skönt att få något fräscht, nytt och fluffigt att sova i). Vi lämnade Jysk ett antal hundringar fattigare - och kom ut med inte mindre än två nya täcken, två mjuka kuddar och ett underlakan.

Saker och ting spårade liksom ur lite där mot slutet om man säger så....


Vi kan konstatera att  vi inte bör spontashoppa mer på ett tag.

Det känns som att det kanske, kanske räcker nu.

Sambo-livet börjar ta över på riktigt. Vem fan spontanshoppar en diskmaskin?

Av BD - 16 februari 2009 07:20

Somnade på soffan inatt. Det var inte planen, men efter fotbollen och ölen på O*Learys så orkade jag inte ta mig upp, sminka av mig, och ta ut linserna. Min lata sida tog över. Tänkte att jag säkert vaknar vid 03 och kan göra det då (någon form av dålig logik där). Det gjorde jag visserligen - absurt sugen på apelsinjucie- men tror ni jag orkade gå upp då?

Nej. Resultatet: ont i ryggen, ont i ögonen. Och ja, jag är fortfarande irriterad.


Jaja.  Måndag på det också. Strålande, strålande. Så sugen, så taggad. Eller inte. Men nu vet jag åtminstone att soffan fungerar att sova på. Man ska vara glad för det lilla.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards