Alla inlägg den 10 februari 2009

Av BD - 10 februari 2009 20:40

Idag har varit en sådan där dag när allt gått fel.  En riktigt jävla pissdag. En spark i ansiktet, ett knivhugg i ryggen. Inte en enda sak fungerade som förväntat. När det väl har börjat, så rullar det dessutom bara på. Inga förmildrande omständigheter alls. Att saker och ting redan har gått snett en gång, är liksom ingen garanti för att det inte skall fortsätta på samma sätt - tydligen. Följande saker kan idag läggas på minuskontot:


 (1) Fastan var totalt onödig.

Tydligen behövde man inte fasta för de blodprov jag skulle ta. Nämen, den svenska sjukvården briljerar igen! Kanske skulle det varit smart att ta bort den informationen från remissen? Bara tryckt på delete. Man blir ju inte direkt trevlig (som en lärka) av en försenad frukost, och inget kaffe. Man blir ju inte direkt glad när  man stuntat i den där smörgåsen man suktade efter igår kväll - helt i onödan.


(2) Em kommer inte upp i helgen

Det blir inget partey med Em i helgen. Han kunde inte. Strålande. Jobbet gav han inte ledigt. Strålande. Ingen shots-tävling. Strålande. Ingen vattenpipa. Strålande. Vi visste väl att jobbet skulle krångla, men lite tråkigt är det fan.


(3) Jobbresan nästa helg (Paris) ställdes plötsligt in.

Med en och en halv vecka kvar, så kom beskedet. Inget Paris. Hepp.

Jag som avbokat saker för att kunna följa med. 3 dagar i Paris var ju så jävla lockande. Men nä. Kanske senare under våren. Visserligen; det är inte mina pengar som ryker - men liten besviken blir man. Hade varit skönt att sticka mot varmare breddgrader. Få lite vårkänslor i Frankrike liksom.


Tack för det. Verkligen. En fin tisdag.


Av BD - 10 februari 2009 07:32

Satan. Jag är hungrig. Har vaknat ett par gånger i natt och kännt att "nämen, en liten smörgås skulle sitta fint". Nä,nä. Det går ju inte.

En halvtimma kvar tills dess att jag är på väg mot vårdcentralen.

Längtar tills dess att jag kan äta min frukost.

Jäklar att mitt humör skall påverkas så av mat.

 En kaffe skulle sitta fint förresten.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards