Alla inlägg den 9 februari 2009

Av BD - 9 februari 2009 22:06

Jag har inlett en tung period i mitt liv. Jag fastar. Jodå. Ingen mat, ingen dricka. Ni kanske undrar vad som ligger bakom detta radikala beslut? Handlar det om religion, politisk tro, hopp om att Gud skall hörsamma mina böner och låta IFK vinna guldpengen iår? Nej. Riktigt så dramatiskt är det inte.

Den här faste-perioden håller inte heller på särskilt länge, och den är inte ens startad frivilligt.


Jag måste nämligen till läkaren imorgon och tappa ut x liter blod ur min arm. Jo. Eftersom jag beställde 12 olika mineral/vitamin/yada-yada prover, så blir blodmängden därefter.  12 timmar total-fasta. Hey hey.

Det värsta är att jag (självklart nu när jag vet att jag absolut inte får) blivit extremt sugen på både en smörgås med leverpastej och ett stort glas med iste. Magen kurrar som satan fastän det bara var två timmar sedan jag åt. Jag är pyskiskt så jävla klen! Lätt att manipulera alltså. Jag hade inte direkt stått på barikaderna där nere i Tyskland så att säga.


Jag skall inte påstå att jag vet hur det är att svälta - för det vore absurt.

Men jag har just insett att mina 12 timmar av fasta (där jag sover minst 6 av dom) måste vara dagens största I-landsproblem.

Av BD - 9 februari 2009 07:25

Eftersom det var så otroligt tråkigt att städa ur klädkammaren, och helgen i övrigt inte riktigt var full fart så att säga; så kände jag att jag på något sätt var tvungen att pigga upp mig själv. Som vanligt så kände jag att någon form av ett smycke borde fungera. Men därifrån gick det bara utför...

Satt och klickade runt på diverse hemsidor och det slutade med att jag klickade hem följande:


En rosa godisklocka - check

Ett guldigt armband-check

Handkräm-check


Finfin start på måndagen. Synd bara att det tar så lång tid innan det kommer hem. Det tar ju en stund att frakta allt från USA. 

Ni som trodde att det stannade där kan ju tänka om.

Nämen, titta där:



Ännu mera smycken.

Nu känns måndagen mycket mycket bättre.

Det fungerar ju det här!

Det måste jag komma ihåg till nästa gång; när man vet att man har en riktigt tråkig måndag framför sig, så är det allra bästa man kan göra att  köpa på sig lite smycken.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards